تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۸۰۷۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسدیان خبر داد:
دانش آموزان با اماکن دیدنی منطقه آزاد اروند آشنا می‌شوند
مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تور گردشگری (آبادان گردی) برای دانش آموزان آبادانی، خرمشهری و مینوشهری برگزار می شود.

مهدی اسدیان اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر شهرهایی توانمند در حوزه گردشگری هستند ولی به شکل صحیح از آنها استفاده نمی کنیم.

وی در همین خصوص افزود: وقتی مهمانی در این منطقه حضور پیدا می کند تازه به فکر می افتیم که وی را به کدام نقطه از این شهرها ببریم و این موضوع در حالی است که شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر سرشار از جذابیت است.

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: هنگامی که فردی از  سایر نقاط کشور در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر حضور پیدا می کند به طور مثال چنانچه با تاریخچه سینما نفت آبادان آشنا شود برای وی جذابیت بسیاری دارد. وقتی به آن مهمان گفته شود پالایشگاه آبادان اولین پالایشگاه نفت در خاورمیانه است که هلند آن را احداث و انگلیس آن را بهره برداری کرد، برای وی جذابیت های بسیاری دارد.

اسدیان ادامه داد: منطقه «بریم» و «بوارده» در شهر آبادان، اولین شهرکهای صنعتی استاندارد در خاورمیانه بوده است که این موضوع برای دانشجویان و اساتید معماری یک مسئله بسیار پیچیده و جذاب علمی است که باید از این پتانسیل استفاده شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی ها مقرر شد در گام اول شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر را به افراد با سنین پائین که در این منطقه ساکن هستند معرفی کنیم، بیان کرد: به طور مثال وقتی این افراد با نام فعلی شهر آبادان و نام پیشین آن آشنا شوند گامی در راستای معرفی تاریخچه نام این شهر انجام می شود.

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: فاصله 15 مایلی دو بندر آبادان و خرمشهر به یکدیگر یکی از جاذبه های این دو شهر است. به طور حتم ساکنان این منطقه باید به صورت کامل با آن آشنا شوند تا بتوانند آن را معرفی کنند.

اسدیان توضیح داد: برای معرفی گسترده جاذبه های گردشگری شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر  مقرر شد بعد از اجرای تور گردشگری برای دانش آموزان این شهرها، در ماه های آینده نیز دانش آموزان استان های دیگر را به این منطقه اعزام کنیم.

وی در خصوص اهداف اجرای تور گردشگری برای دانش آموزان تصریح کرد: به طور مثال چنانچه یک دانش آموز از جاده حفار بازدید کند به طور بعد برای روزهای بعد از بازدید خود، خانواده اش را نیز تشویق می کند تا برای گردش به این منطقه مراجعه کنند.

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: اجرای تور گردشگری برای دانش آموزان ضمن اینکه یک خاطره خوب را در ذهن آنها ثبت می کند می تواند حتی باعث آشنایی آنها با مشاغل جدید نیز شود زیرا می توانیم در این تورها مشاغل را به آنها معرفی کنیم.

اسدیان با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با وزارت علوم، افزود: تور گردشگری دانش آموزان برای مقاطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان اجرا می شود. حتی با معاون وزیر علوم نیز رایزنی هایی صورت گرفته تا در مراحل بعدی تورهای دانشجویی را نیز در دستور کار قرار دهیم و همچنین قبل از اجرای تور دانشجویی با نقاط ضعف و قوت این حرکت آشنا می شویم تا چنانچه نقاط ضعفی وجود داشت آن را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون چند دستگاه مینی بوس برای اجرای تور گردشگری دانش آموزان خریداری شده است، تصریح کرد: در حال تهیه پکیج تغذیه سالم مانند شیر و خرما هستیم. برشورهای ارتبطی متناسب با سن آنها نیز در نظر گرفته شده است و از آموزش و پرورش شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر درخواست کرده ایم که با توجه به این تورهای گردشگری بر روی مهارتهای دانش آموزان خود برنامه ریزی کنند؛ زیرا یکی از اهداف ما برای اجرای این طرح ارتقا سطح مهارت دانش آموزان نیز است.

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص مدت اجرای طرح تور گردشگری دانش آموزان بیان کرد: طبق تفاهمنامه ای که با ادارات آموزش و پرورش شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر منعقد شده است، طرح تور گردشگری دانش آموزان از روز جمعه هفته جاری آغاز و تا تابستان سال 94 ادامه داد.

اسدیان با اشاره به برنامه های مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند برای مراکز حرفه آموزی شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر عنوان کرد: برای مراکز حرفه آموزی شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر برنامه های ویژه ای را در دستور کار داریم و در نظر داریم آنها را به شرکتهای صنعتی همچون پالایشگاه اعزام کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: خبرهای بسیار خوبی در حوزه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در راه است.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
0
0
جناب اسدیان- مدیر امور گردشگری منطقه
سلام اندیشه بسیار جالبی را برای جذب صنعت توریسم در منطقه اتخاذ فرمودید، ان شاءالله این مسئله برای مردم دیگر کشورها میسر و محقق گردد. البته شایسته است که مدیریت منطقه نسبت به مبلمان شهرهای آبادان و خرمشهر، احداث هتل و ... اقدامات لازم مبذول فرمایند. لازم به ذکر است لطفاً جهت گردشگری متخذه اقدامات ایمنی لازم مهیا گردد. موفق باشید. 93/11/02
:
:
:
آخرین اخبار