تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۸۰۷۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار هیلاری درباره تحریم‌های جدید علیه ایران
وزیر خارجه سابق آمریکا گفت تصویب تحریم‌های جدید علیه تهران، موجب شکست مذاکرات هسته‌ای می‌شود.

وزیر خارجه سابق آمریکا روز چهارشنبه با بیان اینکه از سیاست رئیس‌جمهور این کشور در قبال ایران حمایت می‌کند، گفت تصویب تحریم‌های جدید علیه تهران، موجب شکست مذاکرات هسته‌ای می‌شود.

«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا روز چهارشنبه با بیان اینکه از سیاست رئیس‌جمهور این کشور در قبال ایران حمایت می‌کند، گفت تصویب تحریم‌های جدید علیه تهران، موجب شکست مذاکرات هسته‌ای می‌شود.

کلینتون در سخنانی در کانادا تاکید کرد که اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اشتباهی استراتژیک است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های جدید اعمال شده توسط تحریم توسط روسیه و چین بی‌اثر خواهند شد، افزود: چرا می‌خواهید ما(آمریکا) عامل به شکست کشیده شدن مذاکرات باشیم.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در ادامه با تکرار این جمله که عدم توافق از توافق بد، بهتر است، اظهار داشت که من موضعی که شب گذشته باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بیان کرد، اتخاذ می‌کنم.

نمایندگان کنگره جدید آمریکا، که از ابتدای سال جدید میلادی رسما کار خود را با اکثریت جمهوری‌خواه در هر دو مجلس سنا و نمایندگان آغاز کرده، در حال حاضر دو طرح ضدایرانی را در نوبت معرفی دارند. طرح اول را «مارک کرک» و «رابرت منندز» در نظر دارند که خواهان تصویب تحریم‌های مشروط علیه ایران است. طرح دوم هم متعلق به «باب کورکر» و «لیندسی گراهام» است که خواهان تصویب هرگونه توافق با ایران، پیش از اجرایی شدن آن، در کنگره است. دولت آمریکا که از ابتدای مذاکرات هسته‌ای نقش پلیس خوب را ایفا کرده است، در بیانیه‌های عمومی خود اعلام کرده است که تصویب این طرح می‌تواند مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و گروه موسوم به 1+5 را در معرض خطر قرار دهد.»

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه (26/10) در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر انگلیس در واشنگتن، با بیان این ادعا که تحریم‌ها عامل آمدن ایران به پای میز مذاکره بوده است تصمیم فعلی کنگره برای معرفی طرح‌های تحریمی جدید علیه ایران را اقدامی مخرب و تضعیف‌کننده مذاکرات هسته‌ای جاری توصیف و آن را تهدید به وتو کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار