تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۸۰۷۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستور کار جلسات بهارستان در هفته آینده
سوال از فانی/ بررسی تفحص از سهام عدالت
مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته آینده خود، ضمن رسیدگی به 13 طرح و 4 لایحه سوال از وزیر آموزش و پرورش را نیز در دستور کار خود دارد.

رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت امور اقتصادی و دارایی (عملکرد شرکت کارگزاری سهام عدالت) و نیز گزارش کمیسیون ویژه در مورد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و قوانین متناظر و پیشنهادهایی در خصوص نحوه اجرای آنها نیز از دیگر دستورات مجلس در هفته آینده است.

همچنین تقاضای تحقیق و تفحص از برگزاری انتخابات هیات مدیره اتاق تعاون مرکزی ونیز گزارش کمیسیون آموزش در مورد استنکاف وزیر آموزش و پرورش از اجرای قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش نیز در دستور کار مجلس قرار دارد.

انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی با تایید مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو در کارگروه تعیین مصادیق محتوای جرایم رایانه‌ای از دیگر دستورهای کاری مجلس در هفته آینده خواهد بود.

بر اساس این گزارش رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور، طرح دو فوریتی نحوه اجرای قسمتی از اصل 160 قانون اساسی، (اعاده شده از شورای نگهبان) طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (اعاده شده ازشورای نگهبان) و طرح جامع حدنگار (کاداستر) (اعاده شده از شورای نگهبان) نیز در جلسات علنی مجلس بررسی خواهد شد.

همچنین لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن، طرح اصلاح قانون تعاونی نمودن تولید و یکپارچه اراضی در حوزه‌ی عمل شرکت‌های تعاونی روستایی( اعاده شده از مجمع تشخیص مصلحت نظام)، طرح حمایت از احداث، تجهیز و نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها، طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان،طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش و طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مواردی است که طی جلسات علنی هفته آینده مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، طرح بازنگری در مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، طرح حمایت از صنعت برق کشور، طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، طرح اصلاح بند ج ماده 175 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه ، طرح اصلاح بند ز ماده 44 قانون برنامه‌ی 5 ساله و لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه‌ی دور پنجم بانک توسعه اسلامی و نیز لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح در جلسات علنی بهارستان بررسی می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار