تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۸۰۷۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک نماینده: خط فقر بالای 2 میلیون است
سید سعید زمانیان، گفت: بر اساس واقعیت های جامعه، زندگی برای یک خانواده ۵ نفره با ۲ میلیون تومان درآمد ماهانه هم ممکن نیست، پس بر چه اساسی اعلام می شود که خط فقر یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اخبار منتشر شده، مبنی بر اینکه خط فقر برای یک خانواده 5 نفره، یک میلیون و 250 هزار تومان است، اظهار کرد: به عقیده بنده این آمار واقعی نبوده و با توجه به شرایط کنونی، مشخص نیست که این آمار بر چه اساسی منتشر می شود.

سید سعید زمانیان دهکردی، افزود: بر اساس واقعیت های جامعه، زندگی برای یک خانواده 5 نفره با 2 میلیون تومان درآمد ماهانه هم ممکن نیست، پس بر چه اساسی اعلام می شود که خط فقر یک میلیون و 250 هزار تومان است.

وی تصریح کرد: عدم کنترل بازار و رکود تورمی حاکم بر اقتصاد باعث شده که خط فقر، رقمی بیش از یک یا 2 میلیون تومان باشد و باید دید که استدلال محاسبه کنندگان برای اعلام این رقم چه بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین پیشنهاد داد که دولت از اقشار آسیب پذیر و فقیر با ابزارهای مختلف حمایت کند و گفت: دولت حقوق کارگران و کارمندان را باید بر اساس آمار واقعی تورم افزایش دهد، به نحوی که هیچ خانواری در بحث معیشت با مشکل مواجه نباشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس تصریح کرد: دولت همچنین باید افراد با درآمد زیر خط فقر را با تخصیص کالایی از قبیل مواد غذایی و کمک های غیر نقدی حمایت کند، این موضوع از ازدیاد نقدینگی هم جلوگیری کرده و در کل به نفع تمامی اقشار جامعه است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
0
0
مسئولین اجرایی کشور(دولت) و مسئولین نظارتی(مجلس) وقتی خودتان به این صراحت اعلام می کنید خط فقر بالا 2 میلیون است! با به اطلاعاتان برساند، کارگران صابون سازی خرمشهر (زیرمجموعه شرکت داروگر تهران) بیش از 2 سال است که فاقد حقوق، علی السحاب حقوق، مساعده و بیمه هستند. علیرغم اینکه مراتب کتبی به دکتر نوبخت، رییس مجلس و ... در دیدارهای خود از خرمشهر تسلیم شده است. خیلی جای تأسف است. 93/11/02
:
:
:
آخرین اخبار