تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۸۰۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفدهمین مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی کشور در اندیمشک افتتاح می‌شود
مدیر میراث فرهنگی اندیمشک گفت: مرکز اندیمشک جزو ۱۷ مرکز در کشور است و مهرماه آینده می‌تواند دانشجو پذیرش کند.

رئیس مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی ایران امروز با حضور در شهرستان اندیمشک از ظرفیت‌های این شهرستان برای تاسیس مرکز آموزش عالی بازدید کرد.

شهرود امیرانتخابی در این بازدید با بیان اینکه الگوی توسعه ایران از الگوی درآمد نفتی به الگوی توسعه اقتصادی و فرهنگی تغییر یافته اظهارداشت:  اقتصاد فرهنگی قدرت نرم ایران اسلامی است و توجه و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های فرهنگی و طبیعی  لازمه شکوفایی اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های  بسیار خوب اندیمشک برای راه اندازی مرکز دانشگاهی میراث فرهنگی گفت: حمایت از آموزش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان بسیار مهم است.

 رئیس مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی ایران با بیان اینکه اندیمشک و شهرهای اطراف آن اماکن فرهنگی و تاریخی بسیاری در خود جای داده‌اند گفت: ظرفیت موجود برای راه اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی میراث فرهنگی با نام میراث کرخه در اندیمشک بسیار موثر است.

وی در ادامه بیان داشت: جذب هر گردشگر به معنی ایجاد 6 تا 9 شغل و تقویت صنایع دستی و افزایش قابلیت صادراتاست  و اگر مرکز آموزش عالی اندیمشک شکل بگیرد به لحاظ اشتغالزایی بحث آموزش، تولید و فروش صنایع دستی در سطح استان آثار چشمگیری به جای می‌گذارد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اندیمشک نیز در این دیدار مرکز آموزشی اندیمشک را به عنوان نخستین مرکز آموزش عالی بعد از مراکز استان‌ها دانست و گفت:  این امر موفقیتی بزرگ برای شهرستان اندیمشک است.

وی گفت: مرکز اندیمشک جزو 17 مرکزی است که مهرماه آینده می‌تواند دانشجو پذیرش کند.

در ادامه بازدید، رئیس موسسه آموزش عال میراث فرهنگی کشور در فرمانداری اندیمشک حضور یافت و از محل راه اندازی این واحد دانشگاهی میراث کرخه اندیمشک بازدید کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار