تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۸۰۸۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جام ملت‌های آسیا 2015؛
پنالتی بی رحمی اش را به ایران نشان داد
دیدار تیم‌های ایران و عراق در پایان 120 دقیقه با تساوی سه بر سه به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و در نهایت شاگردان کی‌روش با وجود شایستگی فراوان از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماندند
دیدار تیم‌های ایران و عراق در پایان 120 دقیقه با تساوی سه بر سه به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و در نهایت شاگردان کی‌روش با وجود شایستگی فراوان از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماندند.

دیدار تیم‌های ایران و عراق از مرحله یک چهار نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در پایان 120 دقیقه با تساوی سه بر سه دو تیم به پایان رسید. این دیدار در پایان نود دقیقه یک بر یک به پایان رسید اما در وقت‌های اضافه اول دو تیم یک گل به ثمر رساندند تا کار دو بر دو مساوی شود با این‌حال این پایان کار نبود و در دقیقه 116 اسماعیل ضرغام با یک ضربه پنالتی موفق شد تیمش را سه بر دو پیش بیاندازد و البته قوچان نژاد در دقیقه 119 توانست ایران را به گل سوم برساند و کار را به تساوی برساند.

برای ایران سردار آزمون در دقیقه 24 و پورعلی گنجی در دقیقه 104 به ثمر رساندند. گل‌های عراق را هم احمد یاسین در دقیقه 56 و یونس محمود 103 به ثمر رساندند.

گزارش نیمه نخست:

در 20 دقیقه ابتدایی نیمه دوم بازی برابری از سوی دو تیم ارائه شد و دو تیم تا آستانه ورود به محوطه جریمه یکدیگر پیش می‌رفتند اما در دادن پاس نهایی یا شوت زنی دقت لازم را نداشتند. تا اینکه در دقیقه 24 نفوذ خوب وریا غفوری از جناح راست با ارسال خوب او همراه شد و سردار آزمون با یک ضربه سر دقیق توپ را به گوشه دروازه عراق فرستاد و نتیجه بازی را یک بر صفر به سود ایران کرد.

بعد از گلی که ایران به ثمر رساند، عراقی‌ها یک پارچه حمله شدند و در دقیقه 27 ارسال یک توپ بلند برای یونس محمود، او را در موقعیت شوت زنی قرار داد و ضربه او را حقیقی با واکنشی مناسب راهی کرنر کرد. تنها یک دقیقه بعد از این فرصت بود که شاگردان کی‌روش در یک ضد حمله می‌توانستند به گل برسند. کار خوب تیموریان با پاس مناسب دژاگه همراه شد اما ضربه حاج صفی با برخورد به مدافع عراق راهی به دروازه پیدا نکرد.

در ادامه این دیدار بازی بازهم به سمت تعادل پیش رفت و عراقی‌ها تلاش داشتند با شوت‌های از راه دور شانس‌شان را امتحان کنند اما ضربات آنها دقت لازم را نداشت تا نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان کی‌روش به پایان برسد.

در دقیقه 43 این دیدار مهرداد پولادی با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد تا تیم ملی ایران با ده نفر کار را ادامه دهد. پولادی در دقیقه 22 کارت زرد نخستش را دریافت کرده بود. برخورد پولادی با دروازه‌بان عراق کاملا طبیعی بود و هیچ‌کس انتظار نداشت داور استرالیایی به مدافع تیم ملی کارت زرد دوم را نشان دهد. به نظر می‌رسید ویلیامز فراموش کرده بود که پیش از این یک کارت زرد به پولادی داده بود.

گزارش نیمه دوم:

نیمه دوم دیدار تیم‌های ایران و عراق درحالی آغاز شد که شاگردان کی‌روش باید با یک یار کمتر کار را ادامه می‌دادند. همین مسئله موجب شد تا تیم ملی عراق از ابتدا فشار همه جانبه‌ای را روی دروازه ایران وارد کند و در دقیقه 50 ضربه ایستگاهی‌ای که یاسر قاسم به سمت دروازه ایران زد با واکنش دیدنی حقیقی همراه شد این توپ راهی کرنر شد. تنها یک دقیقه بعد از این فرصت بود که بازهم واکنش دیدنی دیگری از حقیقی مانع از خطرساز شدن عراقی‌ها روی دروازه ایران شد.

در دقیقه 53 این دیدار ایران می‌توانست به گل برسد. ابتدا دژاگه با نفوذ از گوشه محوطه جریمه عراق می‌توانست ایران را به گل برساند اما در زدن ضربه نهایی دقت نداشت و لحظاتی بعد هم این غفوری بود که در اقدامی مشابه تلاش کرد با ارسال یک توپ آزمون را در موقعیت گلزنی قرار دهد که توپ او را دروازه‌بان عراق جمع کرد.

در ادامه این دیدار ارسال علا عبدالزهرا در دقیقه 56 برای احمد یاسین با شوت او همراه شد و این توپ به گل اول عراق تبدیل شد تا کار به تساوی یک بر یک بیانجامد.

پس از به ثمر رسیدن گل تساوی این دیدار، بازی تاخیری در دستور کار تیم ملی ایران قرار کرفت و همین مسئله باعث شد تا بازی با افت شدید روبه رو شود. با این‌حال در دقیقه 76 ارسال یک ضربه ایستگاهی از سوی دژاگه می‌توانست برای ایران کار ساز شود اما ضربه سر بازیکن ایران با اختلاف راهی اوت شد.

در اواسط نیمه دوم بازهم عراقی‌ها بر بازی سوار بودند و دفاع چند لایه ایران به همراه بازی تاخیری تلاش داشت تا نتیجه بازی را همچنان یک بر یک مساوی نگه دارد با این‌حال شاگردان کی‌روش چشم به ضد حملات هم داشتند و در دقیقه 86 پاس خوب جهانبخش برای قوچان‌نژاد، او را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد اما ضربه او با اختلاف از بالای دروازه راهی اوت شد.

در اواخر این دیدار هم تلاش دو تیم برای تغییر نتیجه بی ثمر بود تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

گزارش نیمه نخست وقت اضافه

با شروع وقت اضافه نخست ایران می‌توانست روی یک ضربه ایستگاهی خطرناک ظاهر شود اما یک دقیقه بعد اشتباه جهانبخش در مقابل محوطه جریمه خودی باعث شد سانتری از سمت راست دروازه ایران ارسال شود که توپ پس از رد شدن از حقیقی و مدافعان مقابل دروازه خالی به یونس محمود رسید و او هم با یک ضربه سر گل دوم را برای عراق به ثمر رساند.

در دقیقه 103 ارسال خوب تیموریان از نقطه کرنر روی سر مرتضی پورعلی‌گنجی نشست و او با ضربه‌ای دقیق برای دومین بار توپ را وارد دروازه عراق کرد تا امیدها به اردوی تیم ملی برگردد و وزرشگاه کانبرا غرق در شادی شود.

گزارش نیمه دوم وقت‌های اضافه:


در نیمه دوم وقت‌های اضافه هردو تیم در تلاش بودند تا مانع از کشیده شدن کار به ضربات پنالتی شوند و فرصت‌های خوبی را هم بدست آوردند اما اضطراب ناشی از دقایق پایانی مانع از دقت لازم در زدن ضربات نهایی از سوی آنها شد. با این‌حال در دقیقه 113 تکل احسان حاج صفی روی بازیکن عراق منجر به اعلام یک ضربه پنالتی به سود عراق شد. این توپ را ضرغام اسماعیل به سمت دروازه ایران زد که به گل سوم عراقی‌ها تبدیل شد. با این‌حال این پایان کار نبود و در دقیقه 119 روی ارسال یک کرنر از سوی تیموریان ابتدا نکونام تلاش کرد گلزنی کند اما توپ او را از روی خط برگرداندند و در ادامه حسینی با یک شوت گلزنی کرد که داور نپذیرفت و برگشت این توپ را قوچان نژاد به گل تبدیل کرد و نتیجه بازی سه بر سه مساوی شد. در ادامه وقت‌های اضافه دوم اتفاق خاصی رخ نداد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

ضربات پنالتی:

اولین ضربه پنالتی را احسان حاج صفی برای ایران زد که توپ او از بالای دروازه راهی اوت شد.

در سوی مقابل اولین ضربه پنالتی عراق را سعد عبدالعامر زد که توپ او هم از کنار دروازه راهی اوت شد.

دومین ضربه پنالتی را برای ایران پورعلی گنجی زد که توپ او به گوشه دروازه عراق رفت.

برای عراق هم ولید سلیم پنالتی دوم را زد که توپ او هم به گل تبدیل شد و کار یک بر یک به تساوی کشیده شد.

سومین ضربه پنالتی ایران را جواد نکونام با ضربه بسیار خوبی که به توپ زد به گل تبدیل کرد.

برای عراق هم اسماعیل ضرغام توپش را به گل تبدیل کرد تا کار دو بر دو مساوی شود.

چهارمین ضربه پنالتی برای ایران را سیدجلال حسینی با زدن به گوشه بالایی دروازه به گل تبدیل کرد.

برای عراق هم علی عدنان با خوش شانسی توپش را به گل تبدیل کرد.

پنجمین ضربه ایران را وریا غفوری با پربه ای فنی به گوشه دروازه عراق فرستاد و این توپ به گل تبدیل شد.

ضربه پنجم برای عراق را یونس محمود زد که ضربه چیپ او به گل تبدیل شد تا کار چهار بر چهار مساوی شود.

ششمین ضربه پنالتی برای ایران را جهانبخش با ضربه ای مناسب به گل تبدیل کرد.

در سوی مقابل یاسر قاسم توپ را به گل تبدیل کرد.

هفتمین پنالتی ایران را آندرانیک تیموریان زد که توپ او برخلاف جهت دروازه‌بان عراق به گل تبدیل شد.

در سوی مقابل مروان حسین توپ را به گوشه بالای دروازه ایران زد و این توپ هم به گل تبدیل شد.

هشتمین پنالتی ایران را وحید امیری زد که توپ او به تیرک دروازه عراق خورد و راهی به دروازه پیدا نکرد.

برای عراق هم سالم شاکر توپ را به گل تبدیل کرد تا ایران با وجود شایستگی فراوان از صعود به مرحله بعدی باز بماند.

ترکیب ایران: علیرضا حقیقی، احسان حاج‌صفی، مهرداد پولادی (اخراج 43)، مرتضی پورعلی گنجی، سیدجلال حسینی، جواد نکونام، مسعود شجاعی (وحید امیری 45)، آندرانیک تیموریان، وریا غفوری، اشکان دژاگه (رضا قوچان نژاد 83) و سردار آزمون (علیرضا جهانبخش 62).
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار