تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۸۰۸۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات‌ نظامی آمریکا در یمن تعلیق شد
روزنامه «واشنگتن‌پست» گزارش داده است که به دلیل فروپاشی دولت در یمن، عملیات نظامی در آمریکا در این کشور دستکم در حال حاضر تعلیق شده است.

روزنامه «واشنگتن‌پست» روز شنبه به نقل از مقامات آمریکایی از تعلیق عملیات نظامی این کشور در یمن خبر داده و نوشته است که دلیل این امر فروپاشی دولت صنعا است.

مقامات آمریکایی می‌گویند در حال حاضر پهپادهای سازمان سیا و پنتاگون بر فراز مناطق جنوبی یمن که محل حضور القاعده شبه‌جزیره است، پرواز می‌کنند، اما عملیات جمع‌آوری اطلاعات مختل شده است.

واشنگتن از سال‌ها قبل به بهانه مبارزه با القاعده در یمن، حملات پهپادی گسترده‌ای را در این کشور انجام داده که تاکنون به مرگ صدها تن منجر شده است. آمریکا می‌گوید این حملات در غالب «عملیات ضدتروریسم» صورت می‌گیرد.

یک مقام ارشد آمریکایی که به نوشته واشنگتن‌پست درگیر نظارت بر وضعیت یمن است، به این روزنامه گفته است که نهادهایی که پیشتر با آمریکا همکاری می‌کرده‌اند، اکنون تحت کنترل حوثی‌ها قرار دارند. این مقام آمریکایی برای اولین بار برای آغاز مذاکرات با جنبش «انصار‌الله» اعلام آمادگی کرده‌ است.

این مقام با بیان این ادعا که تحولات اخیر القاعده را تقویت کرده، گفته است: «ناآرامی، به القاعده کمک کرده است. شک نداریم که القاعده فرصت تنفسی پیدا کرده است.»

واشنگتن‌پست با بیان اینکه مقام آمریکایی برای مذاکره با انصارالله در مورد موضوعات مختلف از جمله مبارزه با تروریسم اعلام آمادگی کرده، به نقل از وی نوشته است: «ما از این کار متنفر نخواهیم بود. ما مخالف جنبش حوثی نیستیم.»
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار