تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۸۰۸۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل زندان‌های خوزستان گفت:
آموزش سواد موجب ارتقای سلامت رفتاری جامعه می‌گردد
به گزارش خوزنیوز؛ رضا پوستچی در دیدار با مدیر و کارشناسان نهضت سواد آموزی استان که در محل ستاد اداره کل ترتیب یافته بود بیان کرد و گفت: در مدیریت جامعه، هر چه در مباحث انسانی و اجتماعی کار شود، بازخورد اثربخش تری را نسبت به اقدامات عمرانی در جامعه خواهد داشت.

این مقام ارشد در زندان‌های استان افزود: جدا از جایگاه و نقش تربیتی کانون خانواده ، لازم است همه بخش‌ها و متولیان تربیت و آموزش و  امور اجتماعی جامعه، به جایگاه ویژه خود در ترمیم و تقویت امر تربیت اجتماعی افراد و آموزش‌های مفید جامعه توجه اصولی داشته باشند تا خروجی آن موجب تعالی بیش از پیش سلامت اجتماع و کاهش آسیبها در ابعاد مختلف گردد.

وی با انتقاد از نگاه های جزیره ای و کمتر هم افزای بین دستگاه های متولی، این تکلیف مترتب بر متولیان فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در حوزه زندان هم باید بصورت فعال و محسوس تسری داده شود تا توان این دستگاه در ارتقای روند اصلاح مجرمین منتهی به کاهش آسیب‌های اجتماعی گردد.

مدیرکل زندان‌های خوزستان در خاتمه از اهتمام این اداره کل بر تخصصی سازی روند آموزش زندانیان و تدوین و چاپ کتابهای جامع مقدماتی و تکمیلی سواد آموزی زندانیان کشور با مشارکت اثر گذار مدیریت  نهضت سواد آموزی استان بعنوان اراده عملی و گام های کاربردی برای ارتقای آموزش هدفمند گروه های هدف یاد کردو از آمادگی این اداره کل برای توسعه خدمات خبر داد.

معاونت آموزش و مدیر نهضت سواد آموزی استان هم کار زندان را ، جهاد با جهل و تحقق نهضت فرهنگی و آموزش قشر خاصی از جامعه توصیف کرد.

شیخی افزود: قطعا طرح دیدگاه های ارزشی مدیرکل زندان‌های خوزستان در شورای فرهنگی استان میتواند برای ارتقا و تعالی عرصه خدمات راهگشا باشد.

وی گفت: هر چه میزان کیفیت و اثرگزاری مفاهیم آموزشی و مهارت‌های اساسی زندگی ، نه فقط اکتفا به صرف باسواد بودن افراد جامعه، میتواند به ارتقای دانش و تولید علم، سلامت رفتاری و فرهنگی جامعه بیانجامد که بیشک میتواند کاهش آسیب‌های مختلف اجتماعی را در پی داشته باشد.

در ادامه این نشست که با حضور معاون سلامت ، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‎ها و جمعی از کارشناسان دو دستگاه همراه بود، مقرر شد برای اجرای برنامه ها و فرایندهای علمی زندانیان بی‌سواد، کم سواد یا دارای مهارت‌های کم عمق مهارت‌های اجتماعی بررسی های کارشناسی معمول و در آینده نزدیک با رویکردهای نوین راهبردی در زندان‌ها اجرایی گردد.
:
:
:
آخرین اخبار