تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۸۰۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجباری‌نبودن تعطیلی پنجشنبه‌مدارس راهنمایی
وزیر آموزش و پرورش از سقف تعداد دانش آموز در هر کلاس، انتقال 80 درصد مدارس از نوبت عصر به صبح، اجباری نبودن تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس راهنمایی و استخدام 17 هزار نفر به صورت تبدیل وضعیت از حق‌التدریس یا آموزشیاری خبر داد.

به گزارش مهر، حمید‌رضا حاجی بابایی در نشست خبری که روز شنبه در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، درباره افزایش تراکم در کلاس‌ها بدلیل یک نوبته شدن مدارس گفت: تراکم کلاسهای درس قطعاً بیشتر نمی شود.

35 نفر؛ سقف تعداد دانش آموز در هر کلاس

وی ادامه داد: بر اساس استاندارد‌هایی که تعریف شده اعلام کرده‌ایم که اگر در گذشته در برخی کلاس‌ها تا سقف 35 نفر دانش آموز درس می خواندند امسال نباید تعداد آن به 40 نفر برسد و در غیر این صورت رئیس آموزش و پرورش منطقه باید چاره اندیشی کند.

حاجی بابایی با بیان اینکه در برخی استانها مانند البرز و شهرستان کرج ممکن است مشکلات بیشتری باشد، افزود: اما در آنجا نیز 50 تا 60 درصد کار انتقال به نوبت صبح انجام شده است.

انتقال 80 درصد مدارس از نوبت عصر به صبح

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به طور میانگین 80 درصد مدارس از نوبت عصر به نوبت صبح منتقل شده‌اند، گفت: تاکنون در شهر تهران از مجموع 400 مدرسه در نوبت عصر بیش از 200 مدرسه با 70 هزار دانش‌آموز به نوبت صبح منتقل شده اند.

به گفته حاجی بابایی، انتقال کلاس‌ها به نوبت صبح در طول سال تحصیلی ادامه می‌یابد.

30 نفر ؛ سقف تراکم دانش آموز در مدارس استعداد‌های درخشان

وی همچنین به تراکم کلاسها در مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی اشاره کرد و افزود: تراکم دانش آموز در مدارس استعداد‌های درخشان، نمونه دولتی، شاهد و هیئت امنایی تا سقف 30 نفر است و اجازه افزایش بیش از یک یا دو نفر را ندارند.

درباره تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه لجبازی نمی کنیم

وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس در روز پنج شنبه گفت: اموری مانند شرکت در نماز جمعه و بودن در کنار خانواده نیز جنبه تربیتی دارد و تعلیم و تربیت هیچ گاه تعطیل بردار نیست ضمن اینکه هیچگونه لجبازی در رابطه با این طرح دیده نمی‌شود و نشانه موافقت مدیران را در تشویق‌ها و دست زدن‌های آنها در اجلاس اخیر دیدید.

فواید طرح تعطیلی پنجشنبه مدارس بیشتر است

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: هیچ طرحی صد در صد موفق نیست اما ما معتقدیم فواید طرح تعطیلی مدارس بیشتر است و از مسائلی مانند کاهش رضایتمندی برای ورود معلمان به دوره ابتدایی جلوگیری می کند.

تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس راهنمایی اجباری نیست

وی با بیان اینکه طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس راهنمایی فعلاً اجباری نیست، گفت: در رابطه با تعطیلی پنجشنبه‌های دبستان‌ها نیز این طرح فقط برای درس خواندن معلمان نیست و ابعاد دیگر دارد. همچنین تنها دوره‌های ضمن خدمت معلمان را می‌توان در تابستان برگزار کرد اما در رابطه با معلمانی که در دانشگاه پیام نور یا دانشگاه آزاد درس می‌خوانند، پنجشنبه‌ها فرصتی برای ادامه تحصیل است.

در هیچ استانی کمبود معلم نداریم

حاجی بابایی در ادامه با بیان اینکه در سراسر کشور هیچگونه کسری معلم در هیچ استانی نداریم تاکید کرد: هر 15 روز یکبار وضعیت نیروی انسانی استان‌ها را کنترل می‌کنیم و از ابتدای مهر ماه نیز 17 هزار نفر به صورت تبدیل وضعیت از حق‌التدریس یا آموزشیاری استخدام می شوند. همچنین امسال پنج هزار و 300 نفر به عنوان معلم ورزش داریم که به عرصه تربیت بدنی باز می‌گردند علاوه بر آن چند هزار نفر نیز با عنوان مربی بهداشت، مربی پرورشی و کارشناس آی‌تی و فناوری به جایگاههای خود باز می‌گردند.

حاجی بابایی گفت: آن دسته از آموزشیاران نهضت یا نیروهای حق‌التدریس هم که لیسانس علوم تربیتی یا رشته‌های مشابه دارند به عرصه پرورشی باز می‌گردند و از امسال مدارسی که بیش از 70 نفر جمعیت دارند تحت پوشش معاون پرورشی و با جمعیت کمتر از این تحت پوشش معاون آموزشی و پرورشی قرار می‌گیرند.

تبدیل وضعیت 17 هزار نیروی انسانی

حاجی بابایی اضافه کرد: در رابطه با تبدیل وضعیت 17 هزار نیروی انسانی در اول مهرماه نیز هر کدام از آنها در زمینه‌های تخصصی خود ابلاغ گرفته و مشغول به کار می‌شوند.

:
:
:
آخرین اخبار