تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۸۰۹۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش شنا به دانش​آموزان خوزستاني
معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت:​ در راستاي تفاهم​نامه​اي كه بين اداره كل ورزش و جوانان و اداره كل آموزش و پرورش استان خوزستان منعقد شد، دانش​آموزان پايه سوم ابتدايي مدارس خوزستان شنا را آموزش مي​بينند.

محمود معزي با اشاره به غرق سالانه حدود 300 نفر در رودخانه​هاي استان اظهار​كرد: با توجه به وجود رودهاي بزرگ مانند كارون و كرخه در استان و آمار بالاي غرق در خوزستان، آموزش و پرورش برخود ضروري دانست كه آموزش شنا به دانش​آموزان را در دستور كار خود قرار دهد.

وي از اهداف ديگر آموزش شنا توسط آموزش و پرورش را تامين سلامت جسمي و روحي​-رواني دانش​آموزان عنوان كرد و افزود: شناسايي استعدادهاي ورزشي و آمادگي جهت شركت در مسابقات شناي مدارس كشور از ديگر اهداف اين طرح است.

معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش خوزستان با بيان اين​كه به دليل محدوديت اعتبارات، امكان برگزاري كلاس شنا براي تمام دانش آموزان وجود ندارد، تصريح كرد: مراسم افتتاح طرح آموزش شنا در دهه فجر با برگزاري مسابقات شنا براي دانش​آموزان دختر و پسر خوزستاني در سطح استاني و منطقه آغاز مي​شود. البته سعي مي​شود در تمام مناطق آموزشي اين طرح انجام شود. هم​چنين مسابقات ورزشي به مناسبت دهه فجر در مدارش به شكل متنوع و گسترده برگزار خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار