تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۸۰۹۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهلت به شهرداری آبادان برای جلوگیری از ورود پساب به بهمنشیر
دادستانی شهرستان آبادان برای جلوگیری از ورود فاضلاب و پساب های تصفیه نشده کشتارگاه این شهر به رودخانه بهمنشیر، به شهرداری، یک ماه مهلت داد.

سیداحمد موسوی آزاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان شنبه گفت: به علت اینکه کشتارگاه این شهر فاقد تصفیه خانه بود خرداد ماه سال گذشته با طرح شکایت از شهردرای آبادان، واحد تصفیه خانه کشتارگاه احداث شد.

وی افزود: پس از گذشت بیش از یکسال از فعالیت این تصفیه خانه، خروجی این تصفیه خانه بار دیگر از استاندارد خارج شد که دادستانی آبادان نیز برای رفع این مشکل به شهرداری مهلت یک ماهه داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: بر این اساس شهرداری آبادان تا پایان بهمن ماه فرصت دارد تا خروجی پساب این واحد را به شرایط استاندارد برساند.

موسوی با بیان اینکه کشتارگاه آبادان روزانه 40 متر مکعب پساب وارد رودخانه بهمنشیر می کند، این میزان، یکی از شاخص های سنجش آلودگی فاضلاب و آلودگی میکروبی این پساب ها بیش از استانداردهاست.

وی در خصوص وضعیت فاضلاب های برخی از مناطق شهرستان آبادان نیز، گفت: در چندین منطقه از این شهر که پیش از این مناطق سازمانی بوده و اکنون واگذار شده است، مردم با لوله کشی غیر مجاز فاضلاب های شهری را به کانال های جمع آوری آب سطحی منتقل می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان اظهار کرد: ورود فاضلاب به جوی های روباز علاوه بر افزایش تعداد حیوانات موذی، سلامت مردم را نیز با خطر مواجه می کند.

موسوی گفت: با توجه به اینکه در این مناطق شبکه جمع آوری اصولی فاضلاب وجود دارد، به تمامی این منازل اخطار های لازم داده شده و آب و فاضلاب نیز مسوول بررسی این مشکل است.

وی افزود: چهار تا پنج منطقه از این روش برای دفع فاضلاب های استفاده می کنند که بر اساس اخطار داده شده در صورتی که در سه ماه آینده این مشکل حل نشود، با خاطیان بر اساس قانون برخورد می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار