تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۸۰۹۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:
سرمایه گذاران گردشگری سلامت حمایت مالی می شوند
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان ظرفیت های آبادان و خرمشهر در توسعه گردشگری، گفت: سرمایه گذاران توسعه گردشگری سلامت در این منطقه حمایت می شوند.

اسماعیل زمانی شامگاه شنبه در دیدار با رییس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان، از قرار گرفتن آبادان و خرمشهر در حاشیه مرزی کشور به عنوان فرصت توسعه یاد کرد و گفت: وجود مراکز درمانی تخصصی در این دو شهرستان می تواند زمینه ای برای توسعه گردشگری سلامت باشد.

وی از دانشکده علوم پزشکی و بهداشت و درمان صنعت نفت به عنوان زیرساخت توسعه صنعت گردشگری سلامت منطقه نام برد و گفت: توسعه زیرساخت های لازم و حمایت از سرمایه گذراران، گردشگری را رونق بخشیده و گامی در راستای تحقق اهداف توسعه ای است.

زمانی، اطلاع رسانی فرصت های درمانی این منطقه به کشورهای همجوار، آسان شدن پذیرش و درمان بیماران خارجی با حذف دیوانسالاری اداری و استفاده از نیروی انسانی ماهر در ارائه خدمات به بیماران را از راهکارهای رونق گردشگری سلامت خواند.

رضا مسعودی سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان نیز در این دیدار با اعلام آمادگی این سازمان برای همکاری با سازمان منطقه آزاد اروند برای بهبود خدمات درمانی و بهداشتی، گفت: امید است با همکاری بین بخشی، گام های توسعه ای محکم تر از گذشته برداشته شود.

وی افزود: مراکز درمانی این سازمان شهرستان آبادان طی سال های گذشته در بخش اورژانس پیش بیمارستانی کمترین آمار مرگ و میر را نسبت به سایر مراکز درمانی داشته است که امید می رود این جایگاه، همچنان حفظ شود.

گردشگری سلامت، نوعی از گردشگری است که به منظور حفظ، بهبود و حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد صورت می گیرد.

عواملی همچون تغییر در ارزشهای مصرف کنندگان، تغییرات سازندگی، مسن تر شدن جمعیت اقتضائات سیستم خدمات بهداشتی را می توان عوامل اصلی ظهور گردشگری سلامت دانست.

مجموعه این عوامل موجب شده است تا گردشگری سلامت در حال حاضر در زمره رو به رشدترین انواع گردشگری محسوب شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار