تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۸۱۰۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قلاکوش ، روستایی عشایری در دزفول که فراموش شده است
قلاکوش از جمله مناطق عشایری بخش شهیون دزفول بوده که از امکانات ابتدایی از جمله آب و جاده محروم می باشد.

روستای قلاکوش ، از دهستان سیدولی الدین بخش شهیون دزفول فاقد امکانات ابتدایی چون خدمات بهداشتی و درمانی و برق بوده و ساکنان آن که عشایر درون کوچ دزفول هستند برای تامین مایحتاج و نیازهای ضروری روزانه خود در رنج می باشند.

یکی از اهالی این منطقه عشایری به ایرنا گفت:اداره امور عشایر یک تانکر جهت آبرسانی به منطقه در نظر گرفته که اهالی روستا برای تامین آب آشامیدنی باید مسیر دو کیلومتری را تا رسیدن به تانکر طی کنند.

غلامرضا شمسی پور افزود: علاوه بر این منطقه عشایری قلاکوش از هر گونه امکانات بهداشتی و رفاهی نیز بی بهره است ضمن اینکه این روستا از نعمت برق نیز محروم است.

بخشدار شهیون دزفول جمعیت این روستا را زیر 20 خانوار اعلام کرد و گفت: طبق تقسیمات کشوری، روستا به مکانی با حداقل 20 خانوار ساکن گفته می شود تا از امکانات لازم بهره مند شود ،با این حال ارایه خدمات و امکانات به این روستا نیز آغاز شده است.

شکرا... قارم افزود: آبرسانی به اهالی این روستا توسط اداره امور عشایر در دست پیگیری است اما چون اهالی این منطقه عشایر هستند و بخشی از سال را در این روستا سکونت ندارند لذا تا روشن شدن وضعیت اسکان آنها امکان برق رسانی و دیگر امکانات به این روستا میسر نیست.

رییس اداره امور عشایر دزفول نیز با بیان اینکه آبرسانی سیار به اهالی روستای قلاکوش توسط اداره امور عشایر در حال انجام است گفت:طرح آبرسانی پایدار به اهالی این روستا در برنامه سال آینده این اداره قرار گرفته است که با اجرای آن ساکنان این روستا از آب آشامیدنی بهره مند خواهند شد.

محسن پورفرخی اعتبار مورد نیاز برای حل مشکل آبرسانی به روستای قلاکوش را 400 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: برخی روستاهای دزفول به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن امکان آبرسانی سیار نیز ندارند و در محرومیت مطلق بسر می برند.

وی عمده ترین مشکل عشایر دزفول را نبود جاده مناسب و کمبود آب عنوان کرد.

مشاور فرهنگی فرماندار وی‍‍‍‍‍‍ژه دزفول نیز با بیان اینکه مشکلات روستای قلاکوش از سوی این فرمانداری در دست پیگیری است گفت:اقداماتی برای حل مشکل جاده دسترسی به این روستا از جمله عملیات زیرسازی جاده با پیگیری فرمانداری دزفول آغاز شده است.

حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: با پیگیری انجام شده ، سپاه ولی عصر (عج) ، احداث حمام ، سرویس بهداشتی و دیگر امکانات رفاهی را برای این روستا تقبل کرده که امیدواریم بزودی اجرا شود.

روستای قلاکوش از توابع دهستان سید ولی الدین بخش شهیون در فاصله 68 کیلومتری شهر دزفول واقع است.

بخش شهیون در شمال شهرستان دزفول محل کوچ عشایر درون کوچ و برون کوچ ، استانهای همجوار می باشد.

شهرستان دزفول در بخش کشاورزی و دامپروری سنتی دارای ظرفیت های خوبی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار