تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۸۱۰۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تغییر روش پرداخت یارانه نقدی به مردم
عضو کمیسیون تلفیق با تشریح جزئیات نشست ویژه کارگروه هدفمندی یارانه‌ها گفت: ۳ پیشنهاد برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها که شامل کمک به نیازمندان، متغیر شدن یارانه نقدی و عدم افزایش میزان یارانه نقدی است، به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات نشست ویژه امروز کارگروه هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: این جلسه که با حضور مسئولان دولتی، نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق برگزار شده بود به بررسی پیشنهادات یارانه‌ای مجلس و دولت پرداخت.

وی با بیان اینکه 3 پیشنهاد در جلسه امروز نهایی شده و به کمیسیون تلفیق برای رأی گیری ارائه می شود، گفت: در هر حال نباید پرداختی ها در یارانه نقدی با افزایش قیمت همراه باشد و پیشنهاد شد که دولت به نیازمندان و دهک های پایین درآمدی با روش های غیرنقدی کمک کند.

این عضو کمیسیون تلفیق همچنین در خصوص پیشنهاد دوم افزود: کارگروه هدفمندی یارانه ها همچنین پیشنهاد کرد که با هماهنگی دولت بخشی از دهک‌ها از نظر درصد پرداخت مدیریت شوند، بنابراین دولت می تواند یارانه دهک های بالای درآمدی را حذف نکند ولی میزان یارانه پرداختی به آنها را براساس اطلاعات دریافتی راستی آزمایی شده تغییر دهد.

ندیمی ادامه داد: پیشنهاد سوم هم این بود که از روش رفتار عکس در ادامه پرداخت های نقدی استفاده شود به این گونه که دولت به جای حذف گروه های پرداختی، نیازمندان را شناسایی کند و به گروه های کم درآمد توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیشنهادات مذکور در کمیسیون تلفیق مطرح خواهد شد، تاکید کرد: تا زمانی که تلفیق به این پیشنهادها رأی ندهد نمی توان گفت پیشنهاد یا طرحی به تصویب مجلس رسیده است.

این عضو کمیسیون تلفیق همچنین این را هم گفت که پیشنهادات زیادی برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها در کارگروه مذکور مطرح شده است که یکی از آنها در حوزه مصرف انرژی می باشد.

وی ادامه داد: طبق این پیشنهاد کسانی از حامل های انرژی کمترین و بیشترین استفاده را دارند، شناسایی می شوند و به گروه های کم مصرف امتیازهای ویژه ای ارائه می شود.

ندیمی در خصوص نظر نمایندگان دولت درباره پیشنهادات یارانه‌ای مذکور، گفت: نمایندگان دولت که معاونان سازمان مدیریت وبرنامه ریزی بودند، با حذف نکردن یارانه نقدی و جهت دهی به حمایت های غیرنقدی موافق بودند.

این عضو کمیسیون تلفیق در ارتباط با زمان بررسی این پیشنهادها در این کمیسیون تصریح کرد: کمیسیون تلفیق طی امروز و فردا بررسی تبصره های درآمدی بودجه را به اتمام می رساند و تا پایان هفته احتمالاً نوبت به پیشنهادهای هزینه ای می رسد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار