تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۸۱۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با تصویب کمیسیون تلفیق؛
حداقل حقوق معاف از مالیات تعیین شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق ، با اشاره به حداقل حقوق که از پرداخت مالیات معاف می باشند، گفت: درصورت تصویب نهایی کارمندانی که مجموع حقوقشان 13 میلیون و 800 هزار تومان در سال است از پرداخت مالیات معاف می شوند.

در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق گزارشی از مصوبات جلسات اخیر این کمیسیون ارائه داد.

وی اظهار داشت: اعضای کمیسیون تلفیق با تصویب بندی سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد در سال 94 را مشخص کردند.

نماینده مردم تویسرکان ادامه داد: بر این اساس مقرر شد که افرادی که در سال مجموع حقوق آنها 13 میلیون و 800 هزار تومان است از پرداخت مالیات سالانه معاف شوند.

مفتح ادامه داد: افرادی که مازاد بر این مقدار تا 7 برابر حداقل حقوق و دستمزد دریافت کنند به نرخ 10 درصد مالیات خواهند پرداخت و افرادی که مازاد بر این 7 برابر حقوق و دستمزد دریافت کنند 20 درصد دریافتی خود را سالانه مالیات پرداخت می کنند.

وی تصریح کرد: در صورت تصویب نهایی این بند در مجلس شورای اسلامی کارمندانی که مجموع حقوقشان 13 میلیون و 800 هزار تومان در سال است از پرداخت مالیات معاف می شوند. این بند برای شرکت های دولتی و غیر دولتی یکسان است. پیش از این شرکت های غیر دولتی به صورت پلکانی بابت حقوق و دستمزد خود مالیات پرداخت می کردند.

مفتح اظهار داشت: اعضای کمیسیون تلفیق با تصویب بند دیگری مقرر کردند از مشترکان آب شهری به ازای هر مترمکعب 150 ریال دریافت شود تا دولت بتواند از این محل شبکه آب روستاها را توسعه دهد.

وی ادامه داد: همچنین وزارت نیرو مکلف است به ازای هر کیلو ساعت برق 30 ریال عوارض از مشترکین برق شهری، خانه باغ های اطراف شهرها دریافت کند تا برق روستاییان توسعه یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف شد در اداره مناطق آزاد نظارت کرده و دولت نیز از سال 95 در قانون بودجه اعتبارات لازم برای مناطق آزاد در نظر بگیرد.

مفتح اظهار داشت: نمایندگان با الحاق بندی به لایحه بودجه، آستان های مقدس و قرارگاه های سازندگی را موظف کردند در سال 94 اظهارنامه مالیاتی و حساب سود و زیان خود را به سازمان مالیاتی ارائه دهند و طبق قانون مالیات مستقیم، مالیات خود را بپردازند.

وی ادامه داد: فقط آستان مقدس رضوی مقرر شد اظهارنامه مالیاتی ارائه دهد مالیات هم بدهد اما از طریق جمع خرجی این اعتبار برای تامین هزینه ها به آستان بازگردد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: همچنین مقرر شد مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات عمرانی پروژه های نیمه تمام تا زمان اتمام طرح به سال بعد منتقل شود.

مفتح تصریح کرد: تا امروز این گونه بود که اگر اعتباری برای اجرای طرح های عمرانی مصرف نمی شد باید به خزانه بازمی گشت اما با تصویب این بند مقرر شد اعتبارات باقی مانده نیز برای تکمیل طرح اختصاص یافته و به خزانه بازنگردد.

وی افزود: همچنین اپراتورهای خدماتی تلفن های همراه موظف شدند به ازای هر پیامک 10 ریال دریافت کنند که برای هزینه این اعتبارات نیز کمیسیون بهداشت پیشنهاداتی را ارائه داده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار