تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۸۱۰۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاري جشنواره دانش​آموزي نماز "پرستوهای عابد "
جشنواره دانش​آموزي نماز "پرستوهای عابد" با هدف آموزش نماز به دانش​آموزان حاشيه شهرستان دزفول برگزار شد.

نعمت حمدی، مسئول کانون فرهنگی-هنری امام سجاد(ع) زین‌العابدین دزفول با بیان این​که اجرای پنجمین جشنواره نماز "پرستوهای عابد "از نیمه مهر در اين شهرستان آغاز شد، گفت: این جشنواره با هدف آموزش نماز در سطح مدارس  روستاهای حاشيه شهر دزفول برگزار شد.

وی با بيان اين​كه نماز "پرستوهای عابد "در 23 مدرسه مقطع ابتدایی دخترانه و پسرانه دزفول برگزار شد، تصريح​كرد: بيش از1200 نفر از دانش​آموزان روستاهاي حاشيه دزفول در اين طرح شركت كردند. هم​چنين در اين طرح کتاب آموزش نماز ویژه کودکان در اختیار دانش‌آموزان پسر مقطع پنجم و بالاتر و دانش‌آموزان دختر مقطع سوم و بالاتر قرار گرفت و مربیان قرآن و پرورشی به‌مدت یک ماه آن را در مدارس تدریس کردند.

حمدی افزود: پس از آن آزمونی با حضور دانش‌آموزان شرکت‌کننده برگزار شد و دانش‌آموزان برتر به مرحله بعد راه يافتند. 200 دانش‌آموز در آزمون عملی نماز که با حضور 5 داور به‌صورت متمرکز برگزار شد، شرکت کردند. از این تعداد 40 نفر برای حضور در مرحله سوم انتخاب شدند كه اين مرحله هم​زمان با دهه فجر در شوش برگزار می‌شود.

وی گسترش فرهنگ نماز را هدف اجرای این جشنواره خواند و گفت: با توجه به این​که عدم شناخت کافی از نماز سبب بی‌توجهی به آن می‌شود، در این جشنواره تلاش شد کودکان با فلسفه نماز آشنا شوند. هم​چنين به موازات اجرای این جشنواره، نشست‌های والدین و دانش‌آموزان به صورت پرسش و پاسخ پيرامون نماز تشکیل شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار