تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۸۱۰۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور جمعی از مسئولان و پژوهشگران صورت گرفت
برگزاری «نخستین سمینار آموزشی علم نانو» در امیدیه
«نخستین سمینار آموزشی علم نانو» با حضور جمعی از مسئولان و پژوهشگران در امیدیه برگزار شد.

همزمان با آغاز هفته نانو، ظهر امروز نخستین سمینار علمی آموزشی نانو با حضور فرماندار شهرستان، رئیس اداره آموزش و پرورش، مدیران مدارس و دانش آموزان امیدیه‌ای در محل سالن همایش‌های اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

مسئول پژوهش‌سرای دانش آموزان و آزمایشگاه مرکزی فرزانگان شهرستان امیدیه در ابتدای این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر، در خصوص علم نانو و اهداف فعالیت‌های این پژوهش‌سرا اظهار داشت: با توجه به رشد علم و ایجاد علوم جدید و نو در میان ملل مختلف و توجه کشورها به این علوم که پاک بوده و به راحتی قابل گسترش و فعالیت در آن زمینه است، در وزارت آموزش و پرورش و در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها این پژوهش‌سراها ایجاد شده‌اند.

فرید بازدار افزود: مهمترین فعالیت‌های این پژوهش‌سراها در زمینه‌های زیست شناسی، شیمی، فیزیک و نانو است.

وی همچنین عنوان کرد: این پژوهش‌سراها ضمن شناسایی دانش آموزان نخبه و نمونه در سطح مدارس، اقدام به فراخوان کرده و پس از آشنایی با پتانسیل‌های علمی و خلاقیت‌های هر فرد، آنها را در گروه‌های علمی مرتبط جای داده و به‌صورت منظم و مداوم این نفرات را در زمینه‌های علمی مرتبط زیر نظر اساتید مجرب که مورد تأیید معاونت علم و فناوری نهاد ریاست جمهوری هستند، آموزش می‌دهند.

در ادامه سمینار، مهندس حفیظ‌الله عمادیان‌خواه کارشناس علوم نانو و مورد تأیید ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بیان مطالب و نکات علمی و تخصصی برای دانش آموزان پرداخت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار