تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۸۱۰۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با توجه به آسیب پذیربودن بازارخارجی
بازار داخلی میگو رونق پیدا کند
توسعه میگو هنوز جای کار زیادی دارد و در خوزستان ازنظر جغرافیایی، آب و هوایی، کیفیت و دمای مناسب آب دریا و وجود سواحل مناسب، زمینه مساعدی برای پرورش آن وجوددارد / اکنون هرسال پرورش میگو با موفقیت بیشتری همراه است به طوری که در سال جاری رکورد تولید میگوی خوزستان به بیش از 10 هزارتن رسید و همه شرایط اعم از آب و هوا، تجارب کسب شده، حضور عوامل اجرایی و تحقیقاتی، غذای آبزیان و مدیریت تراکم برای توسعه پرورش میگو فراهم است
خوزنیوز: مشاور استاندار خوزستان در امور تالاب‌ها و آبزیان گفت: با توجه به آسیب پذیربودن بازارخارجی میگو، بهتر آن است که بازار داخلی این محصول رونق پیداکند.

جاسم مرمضی در گفت و گو با خوزنیوز اظهارداشت: توسعه میگو هنوز جای کار زیادی دارد و در خوزستان ازنظر جغرافیایی، آب و هوایی، کیفیت و دمای مناسب آب دریا و وجود سواحل مناسب، زمینه مساعدی برای پرورش آن وجوددارد.

بازار داخلی میگو رونق پیدا کند

وی تاکید کرد: در گذشته مشکلاتی برای پرورش میگو در استان وجوداداشت که ازجمله این مشکلات، مبتلا شدن میگوها به بیماری لکه سفید بود که خوشبختانه در سال های اخیر با مدیریت خوب و معرفی گونه جدیدی به نام وانامی این مشکلات را پشت سر گذاشتیم.

رییس پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور یادآورشد: اکنون هرسال پرورش میگو با موفقیت بیشتری همراه است به طوری که در سال جاری رکورد تولید میگوی خوزستان به بیش از 10 هزارتن رسید و همه شرایط اعم از آب و هوا، تجارب کسب شده، حضور عوامل اجرایی و تحقیقاتی، غذای آبزیان و مدیریت تراکم برای توسعه پرورش میگو فراهم است.

مرمضی گفت: درحال حاضر مکن است به دلیل بالا بودن هزینه تولید، پرورش میگو برای مصرف داخلی خیلی به صرفه نباشد و به همین دلیل باید به دنبال آن باشیم که هزینه تولید را با وارد کردن مدیریت خوب و افزایش میزان تولید در واحد سطح، کاهش دهیم.

وی افزود: درصورت ایجاد شرایط مزبور، علاوه بر بالا رفتن راندمان تولید، می توان قیمت میگو را نیز بطور بارزی پایین آورد و درنتیجه تولید میگو شرایط بهتری را خواهدداشت. ضمن آن که بازار خارجی به دلیل وجود رقابت و عوامل سیاسی، آسیب پذیرتر است.

مشاور استاندار خوزستان در امور تالاب‌ها و آبزیان خاطرنشان کرد: هم اکنون سرانه مصرف آبزیان دربین ایرانیان به قدری پایین است که تنها با دوبرابر شدن این میزان، به میانگین جهانی می رسیم و بنابراین تولید میگو باید بیش از این باشد.

مرمضی با اشاره به نقش تکنولوژی در بالارفتن راندمان تولید میگو ادامه داد: یکی از عواملی که به افزایش راندمان تولید کمک می کند، استفاده از غذای خوب و نیز کاربرد شیوه های جدید مدیریت محیط زندگی میگو که نیاز به تعویض آب را کمتر می کند است.

وی گفت: هم اکنون وجود منطقه آزاد اروند مزیت جدیدی برای پرورش میگو است و می توان با فراهم سازی بستر بسته بندی و فرآوری میگو، رونق بیشتری در این صنعت ایجاد نمود.

مرمضی تاکیدکرد: دولت می تواند با کاهش سود وام هایی که در اختیار سرمایه گذاران درزمینه پرورش میگو می گذارد، نقش موثری در رونق این صنعت داشته باشد و مادامی که در بین راهیم، به یک مشوق خوب نیازمندیم.

مشاور استاندار خوزستان درپایان بااشاره به کارهای خوبی که تاکنون درزمینه پرورش میگو انجام شده اضافه کرد: با توسعه این صنعت می توان ضمن تامین بخشی از پروتئین کشور، زمینه اشتغال زیادی نیز ایجاد نمود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فريبادادرس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
1
سلام
شرط رونق بازار داخلي رونق پول داخل جيب خريدار است . اين نرخ ميگو براي كارمندان و كارگران حداقل دستمزدي واقعا زياد است .
:
:
:
آخرین اخبار