تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۸۱۰۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كاهش 11 درصدي زايمان سزارين در مسجدسلیمان
مدير شبكه بهداشت و درمان مسجدسليمان از كاهش 11 درصدي زايمان سزارين از ابتداي اجراي طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان خبر داد.

دکتر محمدرضا نژادسلامی با اشاره به تهیه کلیه ملزومات و داروهای مورد نیاز بیماران بستری برابر دستورالعمل طرح تحول نظام سلامت، اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون هیچ گونه ملزومات و دارويي توسط بيماران بستري تهيه نشده و كليه آزمايش‌های بيماران توسط بيمارستان انجام شده است. در صورت عدم امکان انجام آزمايش در بيمارستان نیز، این کار توسط بسته خريد خدمت با آزمايشگاه‌هاي خصوصي طي قراردادي انجام مي شود.

وی افزود: خدماتي مانند سي تي اسكن، نوار مغز و عصب و عضله و تست ورزش كه در بيمارستان 22 بهمن شهرستان قابل ارائه نمي‌باشد، توسط خريد خدمت از بخش خصوصي انجام مي گردد.

مدير شبكه بهداشت و درمان مسجدسليمان همچنين از كاهش 11درصدي زايمان سزارين از ابتداي اجراي طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان خبر داد و افزود: ميزان زايمان طبيعي در آذرماه سال جاري 38 درصد بوده و تلاش شده که از انجام سزارين بدون علت خاص، پيشگيري شود.

ن‍‍‍‍ژادسلامي كمبود نيروي انساني فني و غيرفني را مشكل اساسي بهداشت و درمان مسجدسلیمان دانست و گفت: اميدواريم با تلاش‌ها و پيگيري هاي مسئولان، بتوانيم مجوزی براي تامين نيروي انساني مورد نياز خصوصا جذب نيروهاي بومي داشته باشيم.

وي همچنين كمبود برخي از امكانات در مسجدسلیمان را مانند ام آر آي و ماموگرافي و مراجعه بيماران به شهرستان‌هاي ديگر را مانعي در جهت ارائه خدمات به بيماران در راستاي اجراي طرح تحول نظام سلامت دانست و گفت: محدود بودن امكانات بيمارستان 22بهمن موجب شده است كه خدمات به بيماراني كه از شهرستان‌هاي مجاور مراجعه مي‌كنند، با مشكل روبه‌رو شود.

مدير شبكه بهداشت و درمان مسجدسليمان تقويت سيستم خصوصي در جهت حق انتخاب براي مردم را راه حلي براي رفع مشكلات اجراي اين طرح در شهرستان برشمرد و ادامه داد: حمايت‌هاي فرابخشي مانند استفاده از امكانات ساير دستگاه‌ها مانند هلال احمر، گسترش كلينيك‌هاي ويژه و همچنين لزوم ارتباط با مراكز درماني دولتي و غيردولتي براي ارائه خدمات بهتر با رعايت نظام ارجاع مانند شركت بهره‌برداري نفت و گاز شهرستان كه مي‌تواند نرم‌افزارهايي مشابه بيمارستان 22 بهمن تدوين نمايد و راه‌اندازي بخش زايشگاه بيمارستان‌هاي ديگر نيز مي‌تواند به بهتر اجرا شدن اين طرح كمك کند.

وي داير شدن كلينيك‌هاي ويژه در كلينيك تخصصي بيمارستان 22 بهمن شامل ارائه خدمات توسط كليه تخصص‌ها در دو شيفت صبح و عصر از آبان ماه سال جاري، حمايت از پزشكان در قالب طرح مقيمي و ماندگاري، تهيه تمام داروها و ملزومات بيماران توسط بيمارستان و پوشش بيماري‌هاي خاص در سه ماه اول طرح را از ديگر كارهاي اجرا شده در مسجدسلیمان نام برد.

نژادسلامي بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت طرحي نوپا است كه قطعا با دشواري‌هاي زيادي در ابتداي اجرا همراه است و بديهي است براي ارائه خدمات بهتر نياز به زمان بيشتري دارد. راه‌اندازي بيمارستان جديد شهرستان با توجه به ساختار جديد و رعايت استانداردها و همچنين اجراي هتلينگ مي‌تواند فرصتي براي ارائه خدمات بهتر و با كيفيت‌تر باشد.
:
:
:
آخرین اخبار