تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۸۱۰۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار حمیدیه تاکید کرد
نقش خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد جوانان
فرماندار حمیدیه بر نقش موثر خانواده‌ها در پیشگیری جوانان به دام اعتیاد تاکید کرد.

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، صبح امروز با حضور مسئولان محلی و جمعی از مردم و تعدادی از رها یافتگان دام اعتیاد، همایش مانور پیشگیری از اعتیاد این شهرستان در محل تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

فرماندار حمیدیه در این همایش ضمن تشریح اثرات و عواقب سوءمصرف مواد مخدر با مخاطب قرار دادن والدین به عنوان محکم‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه‌های تربیتی جوانان و نوجوانان اظهار کرد: خانواده یکی از مهم‌ترین پایه‌های شکل‌گیری شخصیت فرد در جامعه است.

جواد دغلاوی افزود: تقویت اعتماد به نفس در فرزندان ما قدرت نه گفتن آنها را بسیار بالا می‌برد و لازمه این کار است که باید تکالیف و انتظاراتی را که از فرزندان خود داریم در حد توان آنها در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده که اگر نوجوانان بتوانند سال‌های نوجوانی خود را بدون مصرف الکل، سیگار کشیدن و مصرف مواد روانگردان بگذرانند شانس اینکه در بزرگسالی سالم و پاک بمانند به شدت افزایش می‌یابد.

فرماندار حمیدیه گفت: بنابراین والدین باید نوجوانان خود را درباره عواقب منفی مصرف سیگار، الکل و مواد آگاه کنند و سعی کنیم با آسیب‌های ناشی از آنها به واضح آشنا شویم.

دغلاوی اضافه کرد: باید میزان شناخت خود را از فرزندانمان بالا ببریم نه اینکه آنها را در مقاطع حساس رها کنیم و زمانی که به دام اعتیاد گرفتار شدند مورد ملامت و توبیخ قرار دهیم.

در پایان این مراسم از تعدادی که از دام اعتیاد رهایی یافته بودند با اهدا لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار