تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۸۱۰۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بانوان اداره‌كل ورزش خوزستان: در بخش بانوان مشکلات بسیاری داریم
معاون امور بانوان اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان مشکلات بخش بانوان را بسیار دانست و گفت: بانوان براي فعاليت واقعا نياز به حمايت دارند.

سكينه ناصري‌مقدم اظهاركرد: اكنون مي‌خواهيم تيم واليبال نشسته بانوان را به مسابقات كشوري بندرعباس اعزام كنيم و با توجه به اين‌كه اين واليباليست​ها مشكل جسمي دارند به وسيله نقليه نياز داريم تا در اين مسابقات همراه آن‌ها باشد. به هر حال بازيكنان اين تيم زحمت كشيده‌ا‌ند و اذيت شده​اند و با تمام كمي و كاستي​هايي كه در زندگي‌شان دارند براي فعاليت در اين رشته وقت گذاشته‌اند و اكنون كه زمان اعزام است، پول نيست و هيچ كسي هم نيست از آن‌ها حمايت كند و اداره‌كل هم از کدام ​هيات‌ها مي‌تواند حمايت كند؟

وي با بيان اين‌كه مديركل ورزش و جوانان خوزستان نگاه بسيار خوبي به بخش بانوان دارد، ​گفت:​ كياني‌زاده به تمام روساي هيات‌ها نيز گفته است كه بايد بخش بانوان‌شان را فعال كنند. ما هم با وزارت ورزش و جوانان برنامه‌ريزي‌اي انجام داده‌ايم تا در بحث شاخص‌ها و ارزيابي‌ها، ديدگاه جديدي ايجاد كنيم و به بانوان امتياز بالاتري دهيم و به عنوان مثال اگر ورزشکار خانم در مسابقات كشوري مقام آورد، مدال او را با مدال مسابقات آسيايي آقايان، هم‌رده يا كمي پايين‌تر از آن در نظر بگيريم، چرا كه به طور مثال خانمي كه بدمينتون كار مي‌كند سطح نهايي آن همان مسابقات كشوري است و به اوج خود رسيده است.

معاون امور بانوان اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان افزود: به هر حال قرار بر این شد که اين موضوع را در ارزيابي‌هاي‌مان مدنظر قرار دهیم تا رييس فدراسيون و رييس هيات نگاه ويژه‌تري به بخش بانوان داشته باشند و بدانند اگر بانوان آن‌ها فعال شوند، امتياز بيشتري به آن‌ها داده مي‌شود. من حتي این را هم مطرح كرده‌ام كه براي نواب رييسان حق امضا در نظر بگیریم و تا زماني كه قرار است دست چكي صادر شود، نايب‌رييس هم امضا كند تا بداند در هيات چه مي‌گذرد. در حال حاضر تمام نواب‌رييسان ما از مسايل مالي هيچ اطلاعاتي ندارند و اين براي بانوان يك ضعف محسوب می‌شود.

وي بيان‌كرد: ​استان ما در بخش بانوان در برهه​اي با عدم فعاليت مواجه بود و اکنون هم مشكلات بسياري دارد و يكي از مشكلات اين است كه نواب رييسان جايگاه و اختيارات‌شان را نمي‌دانند و تا زماني كه خودشان نخواهند متوجه اين موضوع شوند، اتفاقي نمي‌افتد و مشكل ديگر هم اين است كه روساي هيات‌ها نيز واقعا از آن‌ها حمايت نمي‌كنند و به نظر من يك جاهايي پول نياز نيست و مديريت لازم است و اگر مديريت كنيم خيلي از كارها اتفاق مي‌افتد. نايب رييس اگر بداند كسي هست که از او حمايت كند، به دنبال كار مي‌رود و براي جذب اسپانسر تلاش مي‌كند در حالي که اكنون نواب‌‌رييسان ما در يك حوزه كاري مي‌چرخند و کارشان فقط این است که مسابقاتي را برگزار كنند و نگاه​شان، نگاه كشوري نيست، چه برسد به آسيايي و جهاني.

ناصري‌مقدم گفت: من به تنهايي نمي‌توانم كار كنم و همه بانوان بايد خودشان بخواهند و تلاش كنند. من در فاصله‌اي كه در اين حوزه مشغول به كار شدم، سعي كردم آماري تهيه كنم و در سال 93 مشكلات و مسايل را رصد كرديم و نگاه​مان براي فعاليت در سال 94 است. با توجه به اين‌كه برخي ورزشكاران ما در مسابقات آسيايي صاحب مقام شده‌اند و سطح آن‌ها بالا رفته است، براي كار نياز به مربيان خارج از استان دارند و قصد داريم اين كار را انجام دهيم تا بانوان ما پيشرفت كنند.

وي خاطرنشان‌كرد: تمركز و نگاه ما براي كار، فقط به اهواز نيست و نگاه‌مان استاني است و هميشه هم گفته‌ام، نواب‌رييسان ما فقط به اهواز نگاه مي‌كنند. همچنين جايگاه همگاني براي بانوان نداريم و خيلي از بانوان كه در اين بخش كار مي‌كنند، با توجه به علاقه​شان كار مي​كنند و بايد در اين زمينه كار كنيم و البته بر اين اساس يك كارگروه با حضور خانم موالي‌زاده، مديركل امور بانوان استانداري خوزستان و بيشتر مسوولان ورزشي ادارات تشكيل داده‌ايم و قرار بر اين شد كه تصميم‌گيري كنيم و خانم موالي​زاده موارد را با استاندار هماهنگ كند تا بتوانيم مواردي را به تصويب برسانيم.

معاون امور بانوان اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان در پايان درباره برگزاري دوره آموزشي توانمندسازي سرپرستان تيم‌هاي ورزشي بانوان که به ميزباني اين اداره‌كل در اهواز برگزار شد، گفت: اين ميزباني را پذيرفتيم تا ارتباطي بين فدراسيون‌ها و نواب‌رييسان هيات‌هاي​مان به وجود بيايد، چرا كه اين ارتباط مي‌تواند خيلي تاثيرگذار باشد. ميزباني هم به خوبي برگزار شد و با برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي خواستيم اطلاعات بانوان بالاتر برود. در حوزه بانوان نيز خانم‌ها شهريان و منظمی كه در راس امور بانوان در وزارت هستند، تمام تلاش‌شان ارتقا ورزش بانوان است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار