تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۸۱۰۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وقتی آبرویی برای چای کیسه ای نمی ماند!
درباره وجود عطردهنده، طعم دهنده و رنگ های افزودنی زیان بار در چای کیسه ای شنیده ایم ولی گاهی به دلیل سرعت بیشتر آماده سازی آن، عوارض برشمرده را به جان می خریم؛ اکنون نگرانی جدیدی درخصوص وجود ترکیبات پلاستیکی در پوشش آن وجوددارد؛ ترکیباتی که درتماس با دمای جوش آب، سرطان زا خواهدبود
خوزنیوز: تاکنون مطالب زیادی از افزودن رنگ مصنوعی به چای کیسه ای شنیده ایم؛ اما اکنون اخبار جدیدی در سایت های پزشکی دیده می شود که به وجود ترکیبات پلاستیک در پوشش محافظ این چای ها اشاره دارد.

به گزارش خوزنیوز، همه درباره وجود عطردهنده، طعم دهنده و رنگ های افزودنی زیان بار در چای کیسه ای شنیده ایم، اما گاهی به دلیل سرعت بیشتر آماده سازی آن عوارض برشمرده را به جان می خریم. با این حال اکنون نگرانی جدیدی درخصوص این چای ها و وجود ترکیبات پلاستیکی در پوشش آن وجوددارد؛ ترکیباتی که درتماس با دمای جوش آب، سرطان زا خواهدبود.

مسعود ویسی، کارشناس ارشد صنایع غذایی دراین باره به خوزنیوز گفت: با توجه به این که این نوع از چای درعرض چندثانیه در آب جوش حل می شود، به دلیل نیاز تبادل سریع محتویات کیسه با آّب، امکان استفاده از پلاستیک را در ترکیبات پوشش آن بعید می دانم.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز که خود روزانه از چای سبز کیسه ای استفاده می کند بیان کرد: چیزی که مشخص است این است که چای کیسه ای سیاه حاوی رنگ های افزودنی است، گرچه مقدار این افزودنی ها به آن شدت نمی باشد.

وی با بیان این نکته ادامه داد: اکنون که مواد غذایی در همه جا به سمت رقابت و تجارت جهانی پیش می رود، مردم می توانند هنگام خرید محصولات به وجود آرم HACCP (نوعی سیستم کنترل کیفی موادغذایی) برروی جعبه محصول توجه کنند. به تازگی چند موسسه داخلی نیز برای صدور این نشان در کشور ایجاد شده و این نشان، کیفیت محصول را تا حد زیادی تضمین می کند.
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هموطن
|
Finland
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
0
2
از برنج های حاوی سیانور بگوییم یا از رنگهای شیمیای که در رب گوجه استفاده میشود یا از مواد شیمیایی بوراکس بگوییم که در صنایع ساخت نون بستنی استفاده میشود یا از روغن پالم حرف بزنیم یا از مواد شیمایی که جهت رنگ دادن چایی صحبت کنیم یا .......... ای بابا همه باید یک روزی بمیریم سرطان هم یک راهشه بی خیال کلآ یهویی اتفاق می افتد
:
:
:
آخرین اخبار