تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۸۱۱۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جعفری عنوان کرد:
افزایش 50 درصدی درآمدهای گمركات خوزستان
مديركل گمركات خوزستان گفت: درآمدهای عمومي استان در 10 ماهه امسال بالغ بر 16 هزار و 63 ميليارد ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزايش را نشان مي دهد.

محمدرضا جعفري در نشست خبري كه امروز (6 بهمن ماه) به مناسب روز جهاني گمرك در اهواز برگزار شد، عنوان كرد:​ صادرات كالاهاي غير نفتي از گمركات در اين مدت 13 ميليون و 790 هزار تن به ارزش 149 هزار و 719 ميليارد ريال معادل 5 ميليارد و 758 ميليون دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 28 درصد و از نظر ارزشي 68 درصد افزايش يافته است.

وي افزود: گمركات خوزستان در صادرات كالاهاي غير نفتي از نظر وزني در رتبه دوم و از نظر ارزشي در رتبه سوم قرار دارد.

مديركل گمركات خوزستان عنوان كرد:​ صادرات به عراق از گمركات استان كه از بخش هاي مهم صادرات به شمار مي رود، در 10 ماهه امسال به وزن 4 ميليون و 473 هزار تن و به ارزش یک ميليارد و 168 ميليون دلار بوده است. اين ميزان در مقايسه با سال گذشته از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 54 و 66 درصد افزایش داشته است.

جعفري با اشاره به واردات كالا از گمركات خوزستان اظهار كرد: ​واردات كالا در 10 ماهه امسال به وزن 14 ميليون و 867 هزار تن، به ارزش 196 هزار و 892 ميليارد ريال، معادل 7 ميليارد و 572 ميليون دلار مي باشد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 43 و 11 درصد افزايش را نشان مي‌دهد. واردات استان در كشور از نظر وزني در رتبه اول و در بخش دلاري در رتبه سوم قرار دارد.

وي با اشاره به تعداد گمركات استان بيان كرد:​ گمرك اهواز، چذابه، سجافي، دزفول، بندرامام، خرمشهر، ماهشهر و شادگان، آبادان، چوئبده، اروندكنار و گمرك شركت نفت از جمله گمركات خوزستان مي باشند كه تمام فعاليت​هاي تجاري در اين گمركات انجام مي شود.

مديركل گمركات خوزستان خاطرنشان‌كرد: گمرك در تمام كشورها به عنوان مرزبان اقتصادي و حلقه نهايي تجارت به شمار مي‌رود و يكي از معيارهاي توسعه هر منطقه محسوب مي‌شود.

وي تصريح كرد: ​از ابزارهاي الكترونيكي كه هم اكنون در گمركات استان به كار مي رود، سامانه اظهار از راه دور است که از اين سامانه به عنوان سيستم جامع امور گمركي استفاده مي شود.

مديركل گمركات خوزستان بيان كرد:​ راه‌اندازي سامانه اظهار از راه دور ديگر نيازي به حضور فيزيكي افراد در گمركات ندارد و تمام فرآيندهاي ترخيص كالا به صورت مجازي انجام مي‌گيرد. هم اكنون واردات، ​صادرات و ترانزيت كالا تحت پوشش اين سامانه است.

جعفري عنوان كرد: ​از زمان اجراي سامانه اظهار از راه دور، فرآيند ترخيص كالا از 26 روز به سه روز و عمليات صادرات از هفت روز به يك روز كاهش يافته است. به طور كلي اين امر در افزايش ميزان صادرات تاثير مثبتي داشته است.

وي با اشاره به عملكرد بندر شادگان در دو ماه اخير، گفت: اين بندر از آبان ماه شروع به كار كرد و تاكنون 7 هزار و 693 راس گوسفند زنده به ارزش 987 هزار و 400 دلار و 94 نفر شتر به ارزش 22 هزار و 124 دلار از طريق این بندر صادر شده است.

مديركل گمركات خوزستان اظهار كرد: گمرك دزفول ​در دهه فجر به طور رسمي افتتاح مي‌شود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: گمرکات خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار