تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۸۱۱۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارائه مراقبت‌های اولیه سلامت در حاشیه شهرهای خوزستان
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: اجرای برنامه مراقبت‌های اولیه سلامت در حاشیه شهرها، مستلزم همکاری و تعامل مردم در ارائه صحیح اطلاعات خانوار جهت انجام سرشماری و تشکیل پرونده الکترونیک است.

دکتر سیدسعید سیدیان در نشست ارزیابی عملکرد شهرستان‌های مجری برنامه مراقبت‌های اولیه سلامت در حاشیه شهرهای استان خوزستان؛ ضمن تشریح برنامه‌های تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های تحول نظام سلامت، موضوع ارائه خدمات اولیه سلامت در حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیر رسمی است.

وی به فعال و ادغام یافته بودن خدمات در این مناطق اشاره کرد و افزود: در اجرای این برنامه در گام اول مناطق حاشیه شهرها مشخص، بلوک‌بندی و سرشماری شده و اطلاعات مربوط به خانوارها جهت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت وارد سامانه مربوطه شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان سرشماری و ثبت اطلاعات را از مهمترین مراحل اجرای این برنامه دانست و از مردم مناطق مختلف اهواز که تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت، خواست تا در سرشماری و ارائه اطلاعات صحیح خانوار نهایت همکاری را با پرسنل بهداشت داشته باشند.

وی گفت: برنامه مراقبت‌های اولیه سلامت در حاشیه شهرها، یکی از شش برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت است و در قالب این برنامه، به مردم ساکن در حاشیه شهرها خدمات اولیه سلامت به صورت فعال و ادغام یافته ارائه خواهد شد.

سیدیان عنوان کرد: در این مناطق مراکز و پایگاه‌های سلامت راه‌اندازی شده و کارشناسان بهداشت به مردم منطقه خدمات کارشناسی اولیه بهداشتی را در حوزه‌های سلامت مادر و کودک، بیماری‌های واگیر و غیر واگیر را ارائه می‌دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار