تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۸۱۱۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قنواتی:
هنوز با آموزش و پرورش در زمینه سینما به ادبیات مشترک نرسیده ایم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هنوز با آموزش و پرورش در زمینه سینما و کتاب به ادبیات مشترک نرسیده ایم.

همایون قنواتی پبش از ظهر امروز در نشست خبری افتتاح سینما بهمن به عنوان اولین سینما کودک و نوجوان کشور اظهار کرد: امیدوارم این فعالیت ها استمرار پیدا کند و سطح شناخت دانش آموزان نسبت به هویت فرهنگی بالا ببرد. فیلم انیمیشن رستم و سهراب برگرفته از هویت فرهنگی، تاریخی، ادبی و مذهبی ما بوده و بسیار خوب است که آغاز به کار این سینما با اکران این فیلم باشد.

وی با تبریک و گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب گفت: اگر پیروزی انقلاب اسلامی نبود شاید اثری از سینمای ایران را نمی دیدیم. قبل از انقلاب تولیدات سینمای ایران نسبت به حجم فیلم های ورودی فقط حدود 40 تا 50 فیلم بود و عمده فیلم ها از هند و غرب بود که در حال نابود کردن سینمای  ایران بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: انقلاب فضایی را برای کشور ایجاد کرد که سینمای ایران در خیلی از جشنواره های معتبر پیشاهنگ معرفی فرهنگی جمهوری اسلامی بود. از تمامی خدمات هنرمندان و سینما که در راستای تقویت فرهنگ ایرانی و هویت بخشی مردم انجام می شود، تشکر و قدردانی می کنم.

قنواتی عنوان کرد: افتتاح سینمایی خاص کودک و نوجوان یک حرکت بسیار مثبت است و امیدوارم در سایر استان ها هم این اتفاق رخ داده و در کنار آن سالن های سینمای کودک و نوجوانان در این استان افزایش پیدا کند. هرچقدر که مردم در حوزه هنر و فرهنگ بیشتر ورود پیدا کنند فاصله بیشتری نیز با تهاجم فرهنگی پیدا می کنند.

وی یادآور شد: با فعالیت های فرهنگ و سینمایی غنی می توانیم مردم خود را نسبت به داشته های کشور و فضای فرهنگی موجود و همچنین تهاجمات فرهنگی برای مبارزه با انقلاب، تقویت کنیم. هرچقدر که مردم تحت تاثیر آموزه های هنرمندان قرار بگیرند به خوبی می توانند در مقابل تهاجمات فرهنگی تقویت شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تاکید کرد: به صورت کلی در حوزه سینما با آموزش و پرورش به یک ادبیات مشترک نرسیده ایم. برخی مواقع کارگردان ها یک فیلم را تولید می کنند در حالی که آموزش و پرورش مشتاق نیست دانش آموزان که مخاطب اصلی فیلم تولید شده هستند، آن را تماشا کنند. همچنین در حوزه کتاب هم چنین مشکلی را با آموزش و پرورش داریم.

قنواتی در پایان گفت: نزدیکی ساعت نمایش فیلم سینمایی با تلویزیونی باعث شده که مردم فکر کنند همان فیلمی که در تلوبزیون می بینند کافی بوده و دیگر نیاز به سینما ندارند. همچنین معمولا در دنیا بازیگران سینما در تلویزیون بازی نمی کنند ولی وقتی در ایران این عوامل هر دو در تلوزیون تکرار می شود جذابیت سینما نیز کاهش پیدا می کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار