تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۸۱۱۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل زندانهای خوزستان خبر داد:
آزادی بیش از 400 زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های خوزستان در سال ۹۳
به گزارش خوزنیوز؛ رضا پوستچی گفت: طی 10 ماه گذشته از سال جاری، بیش از 400 زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشته اند.

مدیر کل زندان‌های استان افزود: با برنامه ریزی لازم و تلاش مددکاران ، همچنین توسعه خدمات ستاد دیه در استان و سایر اقدامات معاضدتی، در طول ده ماهه گذشته از سال جاری، در هر فصل شاهد ارتقای عرصه خدمات منجر به آزاد سازی جمعی از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان‌ها بوده ایم.

وی تصریح کرد:  در همین راستا در فصل بهار تعداد 30 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد، در تابستان 136 نفر و در پاییز با رشد 85% بازخورد خدمات ، شاهد آزادی 227 نفر از این زندانیان از زندان‌ها بوده ایم که با توجه تداوم این روند در دی‌ماه امیدواریم موفقیتهای بعدی در این زمینه بیش از پیش باشد.

پوستچی در ادامه با بیان اینکه زندانیان جرائم عمد نیز که از جرم ابراز ندامت کرده باشند و آثار آن در رفتار و رویکردهایشان نمودار شده باشد نیز از خدمات معاضدتی و اجتماعی برخوردار میگردند افزود: از آن جهت بر آزاد سازی مجرمین جرائم غیر عمد از زندان‌ها تمرکز افزونتری داریم، که وجود این‌ها در زندان با عنایت به اینکه رویکرد مجرمانه نداشته اند ، برای خودشان و وابستگانشان دارای آسیب و ضرر و تبعات بسیاری را بدنبال دارد.

مدیر کل زندان‌های استان گفت: برای آزاد سازی این اقشار اسباب و برنامه های متعددی توسط مددکاران زندان‌ها، ستاد دیه استان انجام می پذیرد که از جمله این راهکارها مذاکره با شکات و اخذ رضایت، صلح و سازش بین طرفین، رد بخشی یا اصل دیون مورد مطالبه ، اخذ تخفیف در کل یا بخشی از دیون و همچنین استفاده از تسهیلات و جوه اداره شده است .

وی در خاتمه نیز با بیان اینکه هم اینک بیش از 210 زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌ها وجود دارند از متولیان آموزش و فرهنگسازی در جامعه در سطوح مختلف و همچنین خانواده ها و  مردم خواست تا با پیشگیری از وقوع جرائم غیر عمد مانند رعایت اصول راهنمائی و رانندگی، عدم تقبل دیون مالی بالاتر از توان و همچنین توسعه مهربانی بین مردم و رأفت تلاش کنند تا شاهد وجود و ورود زندانی جرائم غیر عمد در زندانها و دامنگیر شدن آثار و تبعات آن بر فرد و وابستگان وی نباشیم.
:
:
:
آخرین اخبار