تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۸۱۱۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شکارچی غیرمجاز دراج و تیهو در مسجدسلیمان دستگیر شد
به گزارش خوزنیوز؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان عنوان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در پی گشت و کنترل در منطقه بتوند موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیر مجاز که اقدام به شکار 4 قطعه دراج و 2 قطعه تیهو نموده بودند،شدند.

بهروز نجاتی افزود: از متخلف یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دراج گونه ای از راسته ی ماکیان سانان و تیره ی ماکیانیان می باشد این پرنده 35 سانتیمتر طول دارد و جثه و دمش هم اندازه کبک است و به واسطه ی آشنایی با صدایش، پیش از اینکه دیده شود، شناخته می شود.

پرنده ی نر اندکی از ماده بزرگتر و دارای سیخک است. در حالت کلی رنگ پر و بال سیاه است. زیستگاه پرنده در علفزارها، بوته های انبوه،بخصوص در محل های رویش گز و در کنار مناطق تالابی در نواحی خشک به سر می برد در ایران بومی است.

شکارچی غیرمجاز دراج و تیهو در مسجدسلیمان دستگیر شد

تیهو گونه ای از راسته ی ماکیان سانان و تیره ی ماکیانیان می باشد این پرنده 24 سانتیمتر طول دارد و از پرندگان مورد علاقه ی شکارچیان است که به رنگ قهوه ای شنی با دم کوتاه دیده می شود، از کبک کوچکتر است و می تواند به راحتی در میان صخره ها و در شیب های  تند، به سرعت بدود. زیستگاه این پرنده در مناطق تپه ماهوری و صخره های کم ارتفاع و مناطق باز با شیب های شکسته به سر برده و از بوته ها و یا پوشش گیاهی بلند دوری می گزیند در ایران بومی است.
:
:
:
آخرین اخبار