تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۸۱۲۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون کشاورزی:
مجلس از تولید محصولات سالم در کشاورزی حمایت می‌کند
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی از حمایت مجلس شورای اسلامی از تولید محصولات سالم در بخش کشاورزی خبر داد.

عباس پاپی زاده سه شنبه با تاکید بر تولید محصول سالم و ارگانیک توسط کشاورزان افزود: با توجه به اینکه زیر ساخت ، طرح تحول نظام سلامت ،تولید محصولات سالم می باشد لذا جهت حمایت از تولید این محصولات ، مجلس 120 هزار میلیارد ریال را به این بخش اختصاص داد.

وی با بیان اینکه این اعتبار در اختیار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی اجرای طرح تحول نظام سلامت گذاشته می شود ، اظهار داشت: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا بخشی از این اعتبار را برای تولید محصول سالم و ارگانیک به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص دهد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی همچنین حمایت وزارت جهاد کشاورزی از طرح آبیاری تحت فشار در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در مدت دو سال گذشته ، اجرای طرح آبیاری تحت فشار در کشور با حمایت وزارت جهاد کشاورزی شش برابر شده است.

پاپی زاده با اشاره به افزایش اعتبارات طرح آبیاری تحت فشار از دو هزار و 440 میلیارد ریال به 13 هزار میلیارد ریال با تلاش کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: با تخصیص این اعتبار ، ضمن حمایت از صنایع جانبی بخش کشاورزی ، زمینه برای ورود دانش نوین در این بخش فراهم می شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ،در خصوص طرح 550 زار هکتاری مقام معظم رهبری در استان خوزستان نیز گفت:وزارت نیرو برای 220 هزار هکتار از این اراضی کشاورزی مجوز تخصیص آب صادر کرده که تلاش می شود، تا آب مورد نیاز مابقی اراضی مذکور نیز تامین شود.

وزیر جهاد کشاورزی ، دی ماه در سفر به خوزستان از اجرای 300 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری به دلیل محدودیت منابع آب خبر داد.

با اجرای این میزان از طرح 550 هزار هکتاری ، 9 میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی استان خوزستان افزوده می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار