تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۸۱۲۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طی سال جاری؛
هفت فروند شناور غرق شده در اروندرود و کارون شناورسازی شد
سرپرست امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی شهرستان خرمشهر از شناورسازی هفت فروند شناور غرق شده در اروندرو و کارون باقیمانده از جنگ تحمیلی طی سال جاری خبر داد.

احمد شهریاری سه شنبه گفت: از مجموع شناورهای خارج شده از اروند رود و کارون، سه فروند در اروندرود و چهار فروند شناور نیز در رودخانه کارون است که از دوران جنگ تحمیلی در این دو رودخانه غرق شده بود.

وی پروژه های در دست اجرای فعال سازی شناورها را تا پایان سال جاری چهار پروژه در رودخانه کارون و چهار پروژه نیز در اروندرود خواند و گفت:در مجموع، 20 میلیارد و 385 میلیون ریال اعتبار برای خارج سازی شناورهای غرق شده نیاز است.

وی ادامه داد: برای سال 94 نیز برای خارج سازی چهار شناور غرق شده در کارون و یک فروند نیز در آبراه اروند برنامه ریزی شده است.

این مسئول در اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر همچنین با بیان وضعیت لایروبی رودخانه کارون، اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت، لایروبی کارون به عهده سازمان آب و برق استان خوزستان است و این اداره کل متولی فعال سازی شناورهای غرق شده در این رودخانه است.

سرپرست امور دریایی بندری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین با بیان اجرای عملیات لایروبی پای اسکله های بندر خرمشهر به میزان 160 هزار متر مکعب، نبود فضای مناسب برای دپوی گل و لای حاصل از لایروبی را از مشکلات عمده لایروبی بیان کرد.

از ابتدای عملیات شناورسازی در بندر و دریانوردی خرمشهر 24 فروند مغروقه از اروندرود و 120 فروند شناور مغروقه در رودخانه کارون شناورسازی شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار