تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۸۱۲۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایجاد 2 موتور جستجوی ملی در دهه فجر
وزیر ارتباطات از راه اندازی دو موتور جستجوی ملی در دهه فجر خبر داد.

محمود واعظی امروز سه‌شنبه در حاشیه مراسم راه‌اندازی ترانزیت ارتباطی کشور عراق در جمع خبرنگاران گفت: فاز دوم پروژه فیلترینگ هوشمند با پیاده‌سازی دو نرم‌افزار جدید بر روی سایر شبکه های اجتماعی اجرایی می شود.

وی در مورد مهلت‌هایی که دادستانی کل کشور برای فیلترینگ شبکه های اجتماعی به وزارت ارتباطات داده است، اظهار داشت: از این مهلت‌ها خیلی مطلع نیستم، اما آنچه یک دولت وظیفه خود می داند، آن است که در راستای پاکسازی فضای اینترنت، فیلترینگ هوشمند را پیاده‌سازی کند.

وزیر ارتباطات با اشاره به جنگ نرم خاطرنشان کرد: اهداف نظام، استفاده از اینترنت به صورت پاک و صحیح است و ما موافق آلودگی در این فضا نیستیم. بر این اساس، تست یک ماهه فیلترینگ هوشمند را اجرایی کردیم و در مرحله دوم طی سه ماه همراه با یک نرم افزار جدید این طرح را بر روی شبکه‌های اجتماعی پیاده سازی خواهیم کرد. پس از آن نیز وارد یک مرحله ۶ ماهه خواهیم شد تا پروسه ۱۰ ماهه فیلترینگ هوشمند را تکمیل کنیم.

واعظی افزود: نرم‌افزارهای تولید شده برای فیلترینگ هوشمند تاکنون بر روی شبکه اجتماعی اینستاگرام به اجرا درآمده و ۸۳ درصد موفقیت داشته که قرار است در فاز بعدی دو نرم افزار را در سایر شبکه ها گسترش دهیم.

راه‌اندازی دو موتور جستجوی ملی در دهه فجر

واعظی از راه اندازی دو موتور جستجوی ملی به عنوان یکی از بخش های پراهمیت شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: این پروژه ها در دهه فجر رونمایی می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در مورد موتور جستجوی ملی از یکسال گذشته همکاری هایی با دانشگاهیان کشور داشتیم که دو پروژه هم اکنون به مرحله راه اندازی رسیده است که در دهه فجر توسط دو دانشگاه رونمایی می شود.

سرمایه‌گذاری مجدد برای شبکه فیبر نوری منازل

وزیر ارتباطات از اخطار به اپراتور فیبر نوری منازل خبر داد و بیان کرد: به این اپراتور اخطار داده ایم که اگر این پروژه را فعال نکند، قطعا در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

واعظی با بیان اینکه پروژه اتصال فیبر نوری منازل به دلیل مشکلات مالی تاخیر داشته، خاطر نشان کرد: طبق آخرین گزارشی که به این جانب اعلام شده است، این اپراتور ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه خود را افزایش داده تا این پروژه را احیاء کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار