تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۸۱۲۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
138 میلیارد ریال به بخش درمان و پزشکی آبادان اختصاص یافت
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با هدف ارتقاء سطح سلامت مردم منطقه، 138 میلیارد ریال اعتبار از سوی این سازمان به بهبود شاخص های حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تین منطقه اختصاص یافت.

عبدالله کعبی سه شنبه افزود: 48 دستگاه آمبولانس در راستای بهبود خدمات به شهروندان منطقه آزاد اروند نیاز است که از این مجموع، 30 دستگاه ازسوی منطقه آزاد اروند خریداری شده و مابقی نیز ارز سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین می شود .

کعبی تصویب تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی مراکز بهداشتی و درمانی و 11 میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان شهید بهشتی، 35 میلیارد ریال برای تجهیز مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی و 55 میلیارد ریال برای بهسازی بیمارستان ولی عصر خرمشهر را از دیگر اقدامات این سازمان برای تامین بهداشت و درمان منطقه عنوان کرد.

با بررسی های لازم و در جهت حل مشکل مسکن دانشجویان دختر دانشکده علوم پزشکی آبادان، مقرر شد مبلغ ده میلیارد و سیصد میلیون ریال به منظور ودیعه رهن خوابگاه دانشجویی دخترانه پرداخت شود.

منطقه آزاد اروند شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس و محل تلاقی دو رودخانه اروندرود و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار