تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۸۱۲۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان:
96 درصد مناطق خوزستان تحت پوشش مخابرات است
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با بیان اینکه در خوزستان پوشش تلفن همراه 96 درصد مناطق را در برمی‌گیرد گفت: ازهر 100 نفر در استان 93 نفر مشترک تلفن ثابت هستند.

علیرضا جهان‌ملکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به واگذاری مخابرات به بخش خصوصی از سال 1388، اظهار کرد: این اداره کل به عنوان متولی دولت در حوزه ارتباطات و فناوری نقش راهبردی و کنترل دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت تدبیر محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و کوچک است، افزود: خوزستان نیازمند زیرساخت‌های ارتباط رسانی به یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت روستایی است.

جهان‌ملکی گفت: وضعیت پهنای باند ورودی استان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مطلوبی دارد که 14 گیگابایت پهنای ورودی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان ادامه داد: شرکت‌های اشتراک اینترنت در صورتی که تقاضا کنند می‌توانند سرعتشان را افزایش دهند و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد؛ همچنین مخابرات خوزستان آمادگی این را دارد که با افزایش شاخص‌های لینک‌های ارتباطی سطح رضایتمندی شهروندان را افزایش دهد.

وی بیان کرد: تا کنون بیش از سه هزار کیلومتر فیبر نوری به عنوان زیرساخت ارتباط بین‌المللی راه دور در استان ایجاد شده است.

جهان‌ملکی گفت: در استان خوزستان یک میلیون و 100 هزار نفر مشترکین تلفن ثابت، یک میلیون و 772 هزار نفر مشترکین همراه اول، یک میلیون و 900 هزار نفر مشترکین ایرانسل و 84 هزار نفر مشترکین رایتل هستند.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان پوشش تلفن همراه 96 درصد مناطق را تحت پوشش قرار می‌دهد، یادآور شد: از هر یکصد نفر در استان 93 نفر مشترک تلفن ثابت، 38 نفر مشترک همراه اول، 40 نفر مشترک ایرانسل و 2 نفر مشترک رایتل هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان طرحی را به عنوان خدمات اجباری در وزارتخانه فناوری ارتباطات و اطلاعات اعلام کرد که بر اساس آن دولت موظف است این طرح را در روستاها اجرا کند و خدمات عام اجباری را ارائه دهد.

جهان‌ملکی افزود: در استان خوزستان 65 درصد روستاها دارای تلفن ثابت و تا پایان سال جاری همه روستاهای دارای بالای پنج خانوار دارای تلفن ثابت می‌شوند؛ در روستاهای کمتر از این تعداد نیز تلفن عمومی نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای رسیدگی به شکایات شهروندان سامانه 195 در نظر گرفته شده است که در این سامانه ظرف 72 ساعت به شکایات شهروندان پاسخگویی می‌شود و از این جهت مطمئن باشند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار