تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۸۱۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جهاد کشاورزی بهبهان:
بیش از ۸۰۰ تن کلزا از اراضی بهبهان برداشت می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی بهبهان گفت: میانگین برداشت کلزا از اراضی این شهرستان ۲ تن در هکتار است که با توجه به سطح کشت کلزا در ۴۰۰ هکتار از این اراضی سالانه بیش از ۸۰۰ تن محصول برداشت می‌شود.

محمد ابراهیم حسینی اظهار داشت: کلزا در 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بهبهان کشت می‌شود.

وی درباره افزایش کشت کلزا در شهرستان بهبهان نسبت به سال گذشته گفت: به دلیل کمبود امکانات کشت و برداشت کلزا در شهرستان بهبهان افازیش چندانی نسبت به سال گذشته در این شهرستان نداشتیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بهبهان بیان کرد: البته امسال به صورت وسیع در بهبهان چغندر کشت شد و این موضوع هم یکی از عوامل عدم افزایش کشت کلزا نسبت به سال گذشته است.

وی درباره میزان برداشت کلزا از 400 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: به دلیل کمبود امکاناتی مانند کمباین میانگین برداشت کلزا از اراضی بهبهان 2 تن است.

حسینی گفت: درصورت تامین امکانات کشت و برداشت در شهرستان بهبهان می‌توانیم از هر یک هکتار 4 تن کلزا برداشت کنیم و برخی از کشاورزان بهبهانی در سال‌های گذشته بیش از 4 تن هم برداشت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه ما برای جایگزین کردن کشت کلزا به جای گندم است، اظهار داشت: برای جایگزین کردن کلزا به جای گندم باید این محصول از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان افزود: برای سوددهی کلزا در این شهرستان باید ادوات کشاورزی برای برداشت به وفور یافت شود و همچنین برای کشاورزان افت زیادی نزنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار