تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۸۱۲۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای مواد مخدر ایذه:
معضل اعتیاد باید با کمک خانواده‌ها ریشه‌کن شود
رئیس شورای مواد مخدر ایذه گفت: معضل اعتیاد باید با کمک خانواده‌ها و راهنمایی‌های آنها ریشه‌کن شود.

نشست مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با حضور قدرت‌الله دهقان معاون امنیتی استانداری خوزستان، جهانبخش قلاوند فرماندار ایذه، مسئولان اداری، خانواده‌های شهدا و مردم، امشب در تالار مولوی دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رسید.

جهانبخش قلاوند در این مراسم با خیرمقدم به مهمانان این همایش اظهار کرد: امروزه مبحث مواد مخدر به عنوان یک معضل اجتماعی در جامعه مطرح است.

وی با بیان اینکه همه دست‌اندرکاران سیاسی، مدیریتی، آموزشی و... برای مقابله با این پدیده درگیر هستند افزود: این معضل، آسیب‌های خطرناکی را به‌دنبال دارد و زنجیره‌ای از مشکلات را برای جامعه ایجاد کرده است.

فرماندار ایذه با بیان اینکه همه ما در قبال این معضل مسئولیم خاطرنشان کرد: پیش از اینکه معضل اعتیاد دولتی شود، باید مردمی شود و مردم از درون خود باید بجوشند و در مقابل اعتیاد مبارزه کنند.

قلاوند اضافه کرد: تمام دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی فعالیت خود برای مقابله با این بلای خانمان‌سوز را انجام می‌دهند، اما همه جامعه باید برای مقابله با این مشکل دست به‌کار شود و برای مبارزه با اعتیاد بکوشد.

وی با اشاره به اینکه با بیان خوبی‌های جامعه باید بدی‌های موجود در آن را دور کنیم تصریح کرد: همه مردم با دست در دست هم دادن، به‌عنوان یک وظیفه دینی و انسانی، محیط اطراف خود را رصد کرده و آن را از پلیدی‌ها و ناهنجاری‌ها پاک کند.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر ایذه ادامه داد: جنبه‌های مبارزه با این بلای خانمان‌سوز تبعات گسترده‌ای دارد که جمع کردن آن سخت است و باید قبل از رخ‌ دادن، پیشگیری‌های مربوط به آن انجام شود.

وی با یاد کردن از شهدای راه مبارزه با مواد مخدر در کشور و شهرستان اضافه کرد: امیدواریم که در جهت بهتر کردن محیط زندگی خود به‌ویژه در پایه، به کودکان و دانش‌آموزان دبستانی آموخته‌های لازم را آموزش دهیم تا نتایج بهتری به‌دست آید.

قلاوند با اشاره به اینکه جامعه هدف ما برای مبارزه با مواد مخدر کودکان هستند، از مراکز آموزشی و خانواده‌ها خواست تا با تبلیغات خود به ریشه‌کنی این بلای خانمان‌سوز کمک کنند.

فرماندار ایذه در پایان با اشاره به اینکه جایی که یک معتاد سربار جامعه می‌شود خانواده‌ها باید آنرا مدیریت کنند افزود: خانواده‌های گرفتار به این معضل باید با مدیریت فرد گرفتار در خانواده خود، از آلوده شدن جامعه جلوگیری کنند.

در پایان این جلسه از خانواده‌های شهدای مبارزه با مواد مخدر و مسئولان زحمت‌کش مبارزه با این بلای خانمان‌سوز در شهرستان تجلیل به‌عمل آمد.

در این مراسم، از اولین مستند مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ایذه که به همت ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شده بود رونمایی شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار