تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۸۱۲۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حسن‌زاده عنوان‌کرد:
فرصت خوب خوزستان براي صادرات خدمات فني و مهندسي به عراق
رييس سازمان صنعت‏‏، معدن و تجارت خوزستان گفت: با توجه به وجود ظرفيت‌هاي توليدي در بخش‌هاي مختلف، خوزستان فرصت خوبي براي صادرات خدمات فني و مهندسي به عراق را دارد.

سیدنورالله حسن‌زاده در همايش فرصت‌هاي صادرات خدمات فني و مهندسي به كشور عراق،‏ عنوان‌كرد: خوزستان سومين استان صنعتي كشور است كه در برخي از توليدات مانند محصولات كشاورزي در جايگاه نخست قرار دارد.

وي افزود: صنايع فولاد با توليد 4 ميليون تن كالا در سال مي‌تواند ظرفيت خوبي براي صادرات خدمات فني و مهندسي به كشور عراق باشد. همچنين تولید سالانه 4 ميليون تن سيمان و 16 محصول در 23 كارخانه بزرگ پتروشيمي، ظرفيت​هاي بسيار خوب استان به شمار مي‌روند.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بيان‌كرد: در بخش نيشكر 7 كارخانه فعال داريم كه سالانه 700 هزار تن از نياز شكر را تامين مي‌كنند؛ البته نبايد از صنايع وابسته به نيشكر مانند كارخانجات MDF و الكل​سازي غافل ماند.

حسن‌زاده تصريح‌كرد: خوزستان در ​صنعت نفت و حفاري جايگاه و خاستگاه كشور است، به طوري كه 80 درصد نفت كشور در استان توليد مي‌شود. همچنين 300 واحد قطعه‌ساز حفاري درون و برون چاهي در خوزستان فعال است. به طور كلي خدمات فني و مهندسي زيادي در اين زمینه در استان وجود دارد كه در درجه نخست بايد به عراق صادر شوند.

وي اظهاركرد:​ از سوی دیگر دانش فني زيادي در زمينه اصلاح اراضي کشاورزی خوزستان داریم كه هم‌اكنون در اجراي طرح 550 هزار هكتاري شاهد آن هستيم و امكان صادرات اين دانش به عراق نيز فراهم است.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان‌كرد:​ توليد الكل​هاي سوختي كه جايگزين مواد اوليه آلاينده توليد بنزين است نيز از موارد مهم ديگري صادراتی به کشور عراق مي‌باشد.

حسن‌زاده بيان‌كرد: ​استان ميسان و بصره عراق نسبت به استان‌هاي ديگر کشور، به خوزستان نزديك‌تر است و بنابراين شناخت پتانسيل​ها و ظرفيت​هاي آن براي ما ضرورت دارد. توقع داريم بخش‌خصوصي بيش از پيش به آن ورود پيدا كند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار