تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۸۱۲۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسدی:
وزارت نیرو انتقال آب به دشت لیراوی بوشهر را متوقف کند
رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: وزارت نیرو فورا طرح انتقال آب از رودخانه زهره به دشت لیراوی در استان بوشهر را متوقف کند.

مسعود اسدی اظهار کرد: امنیت پایدار در استان خوزستان در آستانه چالش های جدی قرار دارد. در حالی که افکار عمومی در استان خوزستان درگیر طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی و اصفهان است، طرح دیگری با عنوان طرح تونل انتقال آب از بالادست رودخانه زهره در بخش زیدون شهرستان بهبهان در استان خوزستان به منظور انتقال آب برای آبیاری 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در دشت لیراوی استان بوشهر با بودجه و هزینه وزارت نیرو در حال اجرا است.

وی افزود: به نظر می رسد چشمان مسئولان وزارت نیرو واقعیت ها را مشاهده نمی کند که 22 هزار هکتار اراضی خشک شده در پائین دست رودخانه زهره در هندیجان را نمی بینند و این مساله باعث شده تعدادی از کشاورزان در برخی از سازمان های مرکزی استان و استانداری خوزستان تجمعاتی را به راه اندازند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان تصریح کرد: این اطمینان را به مسئولان وزارت نیرو می دهم که به هیچ نحو و به هیچ شکلی اجازه اتصال این خط انتقال به رودخانه خشکیده زهره برای انتقال آبهای خوزستان در خاک این استان را نمی دهیم.

اسدی بیان کرد: از استاندار خوزستان به عنوان رئیس شورای تامین استان نیز درخواست مؤکد داریم که ضمن برگزاری جلسه شورای تامین، اجازه هر گونه اقدام فیزیکی در محدوده خاک استان خوزستان را برای اجرای این طرح انتقال آب ندهند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، یک آینده پایان یافته در بخش کشاورزی به خصوص در هندیجان، امیدیه و بخشی از بهبهان شاهد خواهیم بود به همین دلیل وزارت نیرو باید هر چه سریعتر ردیف بودجه ای این طرح را حذف و اجرای هرگونه پروژه ای را در این راستا تعطیل کند چرا که تحت هیچ شرایطی فضای اجتماعی استان امکان تکمیل و اتصال این تونل انتقال آب را به رودخانه زهره نخواهد داد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار