تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۸۱۲۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت رامهرمز:
معتادان رامهرمز 31 درصد مجرد و 69 درصد متاهل هستند
رئیس مرکز بهداشت رامهرمز گفت: 31 درصد معتادان رامهرمز را مجردین و 69 درصد را افراد متاهل تشکیل می‌دهند.

عطاالله شیرالی امروز اظهار کرد: بر اساس افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و (ام‌ام‌تی) این شهرستان می‌توان گفت که بر اساس توزیع جغرافیایی افراد معتاد 71 درصد ساکن شهر و 29 درصد ساکن روستا‌ها بوده‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا 31 درصد مجردین و 69 درصد افراد متاهل گرایش به استفاده از مواد مخدر داشته‌اند.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز تصریح کرد: اگر میزان اعتیاد در رامهرمز را با خوش‌بینی دو درصد فرض کنیم هزینه مصرف ماهیانه مواد هر نفر 392 هزار تومان می‌شود که هزینه 2 هزار نفر معتاد 784 میلیون تومان در ماه است.

وی افزود: اگر این موارد را کنترل کرده و کاهش دهیم می‌توان با این حجم پول در ماه کارهای توسعه‌ای، فرهنگی و عمرانی فراوانی را در شهرستان انجام داد.

شیرالی تاکید کرد: ریشه و علل اعتیاد تنها در ویژگی‌های فردی خلاصه نمی‌شود بلکه عوامل اجتماعی و فرهنگی در کنترل و یا گرایش افراد به مواد مخدر تاثیر‌گذار است.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز گفت: افرادی که برای درمان مراجعه کرده‌اند بر اثر شدت عوارض جسمی و روانی، مشکلات مالی، ازدواج و فشار سایر افراد خانواده و یا استخدام بوده است.

وی افزود: پایین بودن سطح تحصیلات از عوامل موثر در ابتلا به اعتیاد بوده است و مشاغل کارمندی گرایش کمتری به اعتیاد را داشته‌اند.

شیرالی در پایان گفت: اگر بخواهیم مشکلات اعتیاد را حل کنیم باید روی خانواده‌ها کار کنیم تا آرامش افراد در بین اعضای خانواده ایجاد و بیشتر شود.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زینب از رامهرمز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
0
آمار کاملا اشتباه بوده و دارای رقم سیاه بالای است
:
:
:
آخرین اخبار