تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۸۱۲۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس راهور دزفول خبر داد:
تلاش برای حذف سرعت‌گیرهای غیرمجاز در معابر دزفول
رئیس پلیس راهور دزفول با بیان اینکه ارتفاع مجاز یک سرعتگاه باید بین 10 تا 30 سانتی‌متر باشد، گفت: اکنون ارتفاع تعداد زیادی از سرعتگاه‌های سطح شهر فراتر از این حد مجاز است که قطعاً موجب آسیب به خودروها و شهروندان می‌شود.

تورج کردعلیوند امروز اظهار کرد: امسال توانستیم با بررسی و ارائه نظرات به شهرداری برخی از سرعت‌گاه‌ها را شناسنامه دار کنیم، ضمن اینکه 9 سرعت‌گاه غیرضروری و غیرمجاز را نیز از سطح شهر حذف کردیم.

وی عنوان کرد: نمی‌توان تمام سرعت‌گاه‌های غیر مجاز را به صورت یکجا حذف کرد چون باید تک تک آن‌ها توسط تیم کار‌شناسی و اعضای شورای ترافیک بررسی  تا همه درخصوص حذف آن‌ها اتفاق نظر داشته باشند، اما تلاش ما این است که روند حذف سرعت‌گاه‌های غیر مجاز را ادامه دهیم.

این مسئول با اشاره به سرعت‌گاه‌های موجود در تقاطع چهارراه سیمتری به امام و تقاطع آفرینش، بیان کرد: سرعت‌گاه‌های نصب شده در این تقاطع‌ها را به دلیل تردد زیاد عابران پیاده و خودرو‌ها می‌توان ایمنی و مجاز دانست چرا که ضوابط کار‌شناسی آن‌ها رعایت شده است.

کردعلیوند تصریح کرد: رفت و آمد فراوان عابران پیاده در محل‌هایی مانند روبه روی مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان، ادارات و مراکز پرتردد تجاری، ایجاب می‌کند که این مناطق از سرعت‌گاه‌های ایمنی و کار‌شناسی بیشتری نسبت به سایر مناطق برخوردار باشند.

این مسئول در پایان با اشاره به اهمیت برخی سرعت‌گاه‌ها برای حفظ جان عابران پیاده، ادامه داد: ضعیف‌ترین عنصر در رانندگی عابر پیاده است که حفاظی ندارد، بنابراین اگر سرعت خودرو‌ها زیاد باشد، بیشترین آسیب جسمانی متوجه وی است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار