تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۸۱۲۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نوش آبادی:
وزارت ارشاد زیر بار فشار افراد نمی رود
سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارشاد و نیروی انتظامی آماده و نهایی شده است و در یک مراسم به امضای طرفین می رسد.

نوش آبادی، سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی که عصر دیروز برگزار شد در مورد توقیف روزنامه مردم امروز گفت: بر اساس قوانینی که داریم در مورد این روزنامه برخورد شده است و نمی توانیم فشاری فراتر از قانون اعمال کنیم یک هیئت مستقل در مورد صدور مجوز و نظارت بر مطبوعات تشکیل شده که در راستای قوانین مشغول به کارند.

نوش آبادی ادامه داد: این اتفاق ناشی از فشار سیاسی نبوده است وزارت ارشاد به عنوان یک عضو در هیئت نظارت بر مطبوعات زیر بار فشار افراد و توصیه ها نمی رود و همچنین خلاف قانون عمل نمی کند.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس قانون عمل می کند، اظهار کرد: نظرات مختلفی وجود دارد اما برای ما ملاک و معیار نیست الان آنچه دیگران در مورد این روزنامه مطرح می کنند بر اساس ایده های شخصی است و ما بر اساس قانون عمل می کنیم.

سخنگوی وزیر ارشاد در مورد شایعاتی که در مورد مدیر خبرگزاری کتاب وجود دارد، بیان کرد: آنآنچه از قول بنده در برخی سایت ها آمده تحریف لفظی حرفهایم بوده است من کلمه ای مبنی بر اخراج ایشان نداشتم، گفتم اگر مطالبی که در مورد ایشان گفته شده صحت داشته باشد با ایشان برخورد می شود.

وی تصریح کرد: در بررسی های اولیه که به عمل آمده بسیاری از مسایل مطرح شده در مورد مدیر خبرگزاری کتاب بی اساس است و به نظر می رسد برخی سایت ها در این رابطه ناشی از تعصبات مطالبی نوشته اند و ایشان هم طی جوابیه ای پاسخ آنها را دادند.

نوش آبادی ضمن درخواست از اهالی رسانه مبنی بر رعایت احتیاط و انصاف یادآور شد: توصیه می کنم دوستان ما در رسانه ها منصفانه وارد شوند، بنویسند و منتشر کنند. قانون اساسی ما به طور صریح اعلام می کند که اصل برائت است مگر اینکه جرم ثابت شود.

وی در مورد برخورد با کتب زیرزمینی عنوان کرد: وزارت ارشاد نسبت به حمایت و صیانت از کتب دارای مجوز اقدام می کند، اثری که با مجوز ارشاد تولید شده مورد حمایت ما قرار می گیرد.

سخنگوی وزیر ارشاد اظهار داشت: با کتبی که فاقد مجوز ارشاد هستند، برخورد می شود ، با ناشر آنها برخورد می شود و پلیس امنیت عمومی نسبت به جمع آوری اینها اقدام خواهد کرد.

نوش آبادی در مورد کتبی که در خارج از کشور چاپ شده و در ایران توزیع می شود، بیان کرد: هر کتابی که در خارج چاپ شده دلیلی بر توزیع آن در داخل کشور نیست و با افرادی که این کتاب ها را عرضه می کنند، برخورد می شود.

وی همچنین در مورد تعرفه ارسال مجلات به داخل و خارج کشور گفت: همواره پست همکاری خوبی با محموله های فرهنگی داشته است، انتظار ما این است که افزایش تعرفه ها متعادل باشد و نه این تعادل به فعال شدن چرخه کتاب در کشور منجر می شوند، هر چقدر این هزینه ها کاهش یابد به گسترش علم کمک می شود.

سخنگوی وزیر ارشاد در مورد تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارشاد و نیروی انتظامی اظهار داشت: این تفاهم نامه آماده است و مفاد آن نهایی شده است اما هنوز به امضا نرسیده است، طی مراسم و تشریفاتی این تفاهم نامه به امضای طرفین می رسد. در این تفاهم نامه وظایف هر بخش مشخص شده و نیروی انتظامی وظایفی همچون تامین نظم و انضباط و نظارت بر سالن ها را عهده دار است.

نوش آبادی با بیان اینکه مجوز یک کتاب در خارج از کشور دلیل بر توزیع آن در کشور نیست، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به قوانین خود در مورد چاپ کتاب اقدام می کند و کتاب آقای اسدزاده که در خارج از کشور چاپ شده در داخل رسما توزیع نشده و ایشان ادعا می کند که کتاب با تیراژ محدود چاپ شده و در داخل عرضه نشده است.

مرجع/ خبرگزاری شبستان
:
:
:
آخرین اخبار