تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۸۱۳۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وحشیانه ترین تجارت جهان در تانزانیا
در کشور آفریقایی تانزانیا افراد زال (ادم‌های سفید مو فاقد رنگ دانه پوست هستند) را همچون "حیوان" شکار می کنند و به تجارت اعضای بدنشان می پردازند.

این افراد حتی توسط اعضای خانواده خود حدود ۵۰هزار پوند انگلیسی به فروش می‌رسند تا اعضای بدن آن‌ها توسط رمال‌ها قطع شده و به فروش رسد. تانزانیایی‌ها معتقدند که مصرف اعضای بدن افراد زال خوشبختی، سعادت و ثروت برایشان می‌آورد.

تانزانیا بیشترین شمار کشتار این افراد را دارد. افراد ثروتمند مشتریان خرید این افراد هستند. طمع پول در این کشور باعث شده تا اعضای خانواده دست به فروش خویشاوندان خود بزنند.

افراد زال اکثرا مورد حمله قرار می‌گیرند و اعضای بدن آن‌ها را قطع می‌کنند که باعث از کار افتادگی یا مرگ این افراد می‌شود.
زالی یا به لاتین ALBINISM حالتی ارثی و ژنتیک است که پوست بدن و موی سر کلا فاقد رنگ دانه است، و به همین دلیل این افراد سفیدپوست و دارای چشم قرمز یا بور می‌شوند.

در تانزانیا حدود ۱۴۰۰ آلبینو یا‌‌ افراد زال وجود دارد که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و دانشمندان علت این پدیده را ازدواج فامیلی می‌دانند.

به گزارش روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" در کشورهای غربی از هر ۲۰ هزار نفر یک نفر با این حالت متولد می‌شود.

از زمانی که جمع آوری آمار حمله به آلبینو‌ها آغاز شده ۷۹ تن کشته، و ۵۹ نفر زخمی ثبت شده است. براساس همین آمار حتی آلبینوهای مرده‌ نیز آرامش ندارند زیرا به ۱۶ قبر متعلق به آلبینو‌ها دستبرد زده شده است.
مرجع / خبرانلاین
:
:
:
آخرین اخبار