تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۸۱۳۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لاریجانی:
مردم کارون دروازه بانان مومن جمهوری اسلامی ایران هستند
رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مسوولان شهرستان کارون به نقش این شهرستان در تربیت نیروهای انقلابی و ارزشی اشاره کرد و گفت: مردم شهرستان کارون دروازه بانان مومن جمهوری اسلامی ایران هستند.

علی لاریجانی عصر سه شنبه در دیدار با مسوولان شهرستان کارون با اشاره به مشکلات موجود در این منطقه افزود: هم اکنون شهرستان کارون دچار مشکلات و محرومیت زیادی است که لازم است در ابعاد مختلف به این جمعیت محروم و مومن توجه شود.

وی گفت: با وجود تمام مشکلات، مردم این شهرستان شرایط سخت اقتصادی کشور را درک می کنند، اما ما اینجا جمع شده ایم تا با حضور شما مشکلات مطرح شود و در رفع آنها به یکدیگر کمک کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال آینده نیز توجه خاصی به این امر خواهیم داشت، افزود: از طریق سید شریف حسینی که نماینده ای فعال و عضو هیات رییسه مجلس و پیگیر مسایل حوزه انتخابیه خود است در این زمینه اقدام خواهیم کرد تا شاهد رفع مشکلات این منطقه باشیم.

لاریجانی با بیان اینکه حرکت جهادی و همراه با شهادت در شهرستان کارون زنده و پویاست که ارزش بزرگی به شمار می رود، ادامه داد: سردار تقوی، شخصیتی مبارز، نترس، شجاع و افتاده بود که نمونه ای از تربیت اسلامی این شهرستان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه سردار شهید تقوی در دفاع از حریم ولایت و در مقابل جریان تروریستی وحشی توانست قدم های استواری بردارد، توضیح داد: این امر نشان می دهد که منطقه شما افراد فهیم، شجاع و انقلابی تربیت می کند و قدر و منزلت آنها در سطح ملی ارزشمند است.

سید شریف حسینی یکی از نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، با بیان اینکه پس از اعلام جدایی شهرستان کارون از اهواز، این شهرستان از رشد و توسعه قابل توجهی برخوردار نشده گفت: مشکلات فرهنگی این منطقه، از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه شود و با توجه به جمعیت زیاد این منطقه، توقعات از مسوولان بالاست و لازم است به این مسایل رسیدگی شود.

در ادامه این دیدار، امام جمعه کارون نیزبا بیان اینکه این شهرستان یکی از اقطاب برنامه های مذهبی کشور است، توضیح داد: مراسم اربعین و برنامه های دهه غدیر از مهمترین برنامه هایی است که با حضور هزاران نفر در این منطقه برگزار می شود. با این وجود مسایل مربوط به بخش فرهنگی و تکمیل مصلای این منطقه از جمله مواردی است که باید در بودجه مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار کارون نیز گفت: مشکلات مربوط به فاضلاب، آب شرب، مسایل بهداشتی و درمانی و موضوعات مربوط به آموزش و پرورش از جمله مشکلات مردم این شهرستان است که باید به طور جدی مورد رسیدگی قرار گیرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار