تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۸۱۳۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل گمرک خرمشهر خبر داد
افزایش 90 درصدی درآمد گمرک خرمشهر
مدیرکل گمرک خرمشهر از افزایش 90 درصدی درآمد گمرک این شهرستان خبر داد.

عارف باوی امروز اظهار کرد: درآمد گمرک خرمشهر در 10 ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل 90 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: با تلاش و همت روزانه کارکنان گمرکات خرمشهر و شلمچه سهم درآمد عمومی این اداره کل که به حساب خزانه دولت واریز شده از مبلغ 4 هزار و 800 میلیارد ریال هم فراتر رفته و پیش بینی می‌شود در ماه‌های پایانی سال، رقم بسیار قابل توجهی از درآمد عمومی در کارنامه فعالیت گمرک خرمشهر در سال 93 به ثبت برسد.

مدیرکل گمرک خرمشهر ادامه داد: صادرات کالا از گمرک شلمچه به مقصد عراق در این مدت، به وزن یک میلیون و 764 هزار تن و به ارزش 405 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 157 درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری نیز، 57 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

باوی همچنین میزان صادرات کالا از سایر گمرکات کشور که گمرک خروجی آن گمرک شلمچه است را به وزن 611 هزار تن و به ارزش 480 میلیون دلار دانست.

وی با بیان اینکه تعداد کامیون‌هایی خروجی کالاهای صادراتی از مرز زمینی شلمچه در این مدت بیش از یک‌صد و 11 هزار دستگاه تریلر بوده است، افزود: 950 واگن قطار نیز عملیات نقل و انتقال کالاهای صادراتی تا نقطه صفر مرزی شلمچه را انجام دادند.

این مقام مسئول، میزان صادرات کالا از گمرک خرمشهر به خارج از کشور را  772 هزار تن و به ارزش 85 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: کشورهای مقصد صادرات کالا از گمرک خرمشهر به ترتیب امارات متحده عربی، کویت، عراق و ترکیه است.

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی را انواع مصالح ساختمانی از قبیل سیمان، سنگ، انواع لبنیات، میوه و تره‌بار تشکیل می‌دهد.

مدیرکل گمرک خرمشهر از ورود 356 هزار تن کالا و به ارزش 844 میلیون دلار از این گمرک به کشور طی 10 ماهه اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 28 درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری 25 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: واردات کالا از طریق گمرک خرمشهر از کشورهای امارات متحده عربی، چین، هند، ترکیه، تایلند، تایوان و ژاپن صورت گرفته و عمده کالاهای وارداتی را ماشین‌آلات راه‌سازی، برنج، لوازم خانگی، خودرو و لاستیک خودرو تشکیل می‌دهند.

باوی اضافه کرد: 2 هزار تن کالا شامل خودرو سواری، لوازم برقی خانگی، لوازم آشپزخانه، ظروف سرامیک، اسباب‌بازی، پوشاک و انواع چمدان و به ارزش 13 میلیون دلار، ترانزیت داخلی از طریق گمرک خرمشهر صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 280 درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری 204 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: 6 هزار تن کالا شامل ماشین‌آلات راه‌سازی، کامیونت، خودرو، لوازم خانگی و ظروف آشپزخانه به ارزش 44 میلیون دلار به صورت ترانزیت خارجی و از طریق گمرک خرمشهر نیز صورت گرفته است.

مدیرکل گمرک خرمشهر تعداد افراد خروجی از مرز شلمچه را بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد و گفت: تعداد زوار عتبات عالیات و مسافران ورودی و خروجی که در این مدت از مرز زمینی شلمچه تردد کردند بیش از یک میلیون و 218 هزار نفر است که از این تعداد 622 هزار نفر را اتباع ایرانی و 596 هزار نفر را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

باوی به تشریح برنامه‌های جدید گمرک خرمشهر برای بهبود فضای کسب و کار در خرمشهر پرداخت و عنوان کرد: افزایش درآمد گمرک خرمشهر و تسهیل تجارت، در کنار الکترونیکی شدن روند فعالیت در این اداره کل از قبیل اجرای تمامی فازهای سامانه اظهار از راه دور و توسعه هر چه بیشتر پنجره واحد تجاری با توصیه‌های رئیس کل گمرک ایران مبنی بر شفاف‌سازی قوانین و مقررات و اتخاذ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سفر اخیر خود به گمرک خرمشهر، محقق شده است.

وی در پایان به توسعه زیربنایی روند صادرات و شکل‌گیری فرایند تجاری به صورت مکانیزه و الکترونیک، در سایه افزایش سرعت و دقت در گمرک خرمشهر اشاره کرد و گفت: بدون شک سهم کارکنان پرتلاش و زحمتکش گمرک خرمشهر در بهبود عملکرد این گمرک قابل توجه بوده که این مسئله جای قدردانی دارد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: گمرک خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار