تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۸۱۳۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صفایی:
کاریابی ویژه معتادان بهبود یافته در خوزستان تشکیل شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: یک کاریابی خاص معتادان بهبود یافته را در اهواز تشکیل دادیم که تشکیل دهنده آن نیز خود این افراد هستند.

هوشمند صفایی پیش از ظهر امروز در همایش مشارکت اجتماعی و اعتیاد که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز بیش از 800 کیلو انواع مواد مخدر امحا شد و این نشان دهنده عزم عمومی و بالای نیروی انتظامی خوزستان است. اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی است که همواره بعد از انقلاب مورد تاکید امام بوده است.

وی افزود: در زمینه مبارزه با مواد مخدر ضمن اینکه ایران از نظر جغرافیایی دروازه ورود مواد مخدر به آسیای میانه و اروپا است؛ همواره ترانزیت مواد مخدر از خوزستان وجود داشته است. در دولت تدبیر و امید هم همواره مواد مخدر به عنوان یک آسیب مورد تاکید است.

صفایی عنوان کرد: کاهش تعرفه و هزینه ها برای درمان اعتیاد کمک بسیاری در بهبود معتادان است که این امر در خوزستان انجام می شود. بیش از 60 درصد جرائم با مواد مخدر بوده و 6 میلیون نفر در کشور متاثر از مواد مخدر هستند. 250 هزار نفر سال گذشته در ارتباط با مواد مخدر دستگیر شدند که این نشان می دهد مبارزه با مواد مخدر همواره و با عزم ملی و جدی تری باید دنبال شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: خوشبختانه مبارزه با مواد مخدر در اولویت کار مسئولان خوزستان قرار دارد و برای حمایت از معتادان بهبود یافته، کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است. از جمله این کارها می توان به اشتغالزایی، حمایت بیمه ای و سایر حمایت های لازم اشاره کرد.

صفایی عنوان کرد: همچنین حداکثر 20 درصد از فرصت های شغلی کاریابی ها را در اختیار معتادان بهبود یافته قرار دادیم. همچنین 20 درصد از اعتبارات تسهیلات خوداشتغالی را در اختیار این افراد قرار داده که تاکنون با همکاری اداره بهزیستی خوزستان تعداد 200 پرونده برای اخذ این تسهیلات تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: یک کاریابی خاص معتادان بهبود یافته را تشکیل دادیم که تشکیل دهنده آن نیز خود این افراد هستند. مبارزه با مواد مخدر باید از کانون خانواده ایجاد شده و خانواده ها باید نقش خوبی را در کنترل این آسیب ایفا کنند. ضمن اینکه کنترل و پیشگیری خانواده ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر و ایفای نقش های مربوطه طبق برآورد کارشناسان 33 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: بیکاری فقط 15 درصد در اعتیاد افراد نقش دارد. امیدوارم با این همایش بتوانیم به اهداف خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر دست پیدا کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار