تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۸۱۳۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان مطرح کرد:
لزوم ایجاد یک‌هزار و 357 کیلومتر راه جدید در خوزستان
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: در مجموع یک‌هزار و 357 کیلومتر راه جدید برای استان نیاز داریم.

صیدعیسی دارایی عصر امروز در جمع امامان جمعه استان و مردم اندیمشک اظهار کرد: وضعیت خوزستان در بحث بهداشت و درمان اسفبار است به طوری که چهار هزار و 971 تخت فعال داریم و به ازای هر یک هزار نفر یک تخت در استان فعال است.

وی اضافه کرد: در کل استان 147 دستگاه آمبولانس، هشت اتوبوس آمبولانس، 194 دستگاه دیالیزی و پنج دستگاه ام آر آی وجود دارد که این آمار رقم مناسبی نیست.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان همچنین عنوان کرد: در بحث آموزش و پرورش 850 هزار دانش آموز داریم که 6 هزار و 200 معلم و 300 مدرسه کم داریم.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 5 هزار و 150 کیلومتر جاده در استان داریم و رتبه یازدهم را در این زمینه دارا هستیم گفت: در مجموع یک هزار و 357 کیلومتر راه جدید برای استان نیاز داریم.

دارایی، وضعیت راه آهن را در استان بسیار نامطلوب دانست و عنوان کرد: در ماه‌های اخیر به دلیل همین فرسودگی‌ها بیش از هشت قطار از ریل خارج شد که بنا به مسائل ایمنی قرار شد بخشی از تردد قطارها را حذف کنند.

وی با اشاره به نیازهای حوزه آب و فاضلاب استان تصریح کرد: 6 هزار و 660 میلیارد ریال اعتبار برای تعویض 160 هزار کنتور فرسوده و ترمیم شکستگی‌ها که هر ماه در استان رخ می‌دهد نیاز است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: این شکستگی‌ها 35 درصد آب را هدر می‌دهد و از طرفی آب و فاضلاب 5 هزار میلیارد ریال به پیمانکاران بدهی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات استان 500 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است بیان کرد: در سال‌های اخیر بودجه خوزستان کاهش داشته به طوری که سال گذشته با اعتراض نمایندگان این رقم امسال بهتر شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار