تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۸۱۴۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هنرمند خوزستانی در جشنواره تئاتر فجر تجلیل می‌شود
بزرگداشت بدرالسادات برنجاني، هنرمند خوزستاني تئاتر و تلويزيون، در آیین پایانی جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر در تهران برگزار مي‌شود.

اين بزرگداشت با نام "نيم قرن زندگي من در هنر" به پاس زحمات این هنرمند در تئاتر استان به همراه پخش فیلمی کوتاه از زحمات و فعاليت​هاي او روز یکشنبه (12 بهمن 93) در آيين پاياني سي‌وسومين جشنواره بين​المللي تئاتر فجر در تالار وحدت تهران برگزار مي‌شود.

بدالسادات برنجاني زاده 1331 در آبادان است. وي فعاليت خود را از شش سالگي در راديو ملي نفت آبادان در بخش كودک آغاز كرد. در هشت سالگي روي صحنه تئاتر رفت و تا 12 سالگي در ژانر كودک و نوجوان كار مي‌كرد. او از سن 18 سالگي در تئاتر بزرگسالان اداره فرهنگ و هنر سابق مشغول به کار شد.

نخستين كار تئاتر برنجاني "سلطان مار" نام دارد كه نوشته بهرام بيضايي است. وي در نمايش‌هايي مانند "گلدونه خانم"، "لونه شغال" و "آي بي‌كلاه، آي با كلاه" كه نخستين تجربه كارگرداني وي هم بود و "آدم آدم است" ایفای نقش کرده است.

 اوج هنرنمایی برنجانی در نمايش "دالو" به كارگرداني و نويسندگي عزت‌الله مهر‌آوران بود كه به جشنواره فرهنگ مردم اصفهان،​ جشن هنر شيراز و فستيوالي در كشور فرانسه راه یافت.

او بعد از انقلاب اسلامي مشغول آموزش تئاتر شد و همكاري زيادي با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در مقوله آموزش داشت. همچنين در فيلم "نشانه" در کوران جنگ تحميلي در سال 67 براي شبكه دو سيما ايفاي نقش كرد و با نمايش‌نامه "سربخش" به كارگرداني علي‌اصغر شادروان در جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر حضور پیدا کرد.

برنجاني 168 نمايش‌نامه را به صحنه برده، در 16 فيلم كوتاه ايفاي نقش كرده، در هشت فيلم بلند بازيگر بوده و يك فيلم كوتاه نیز ساخته است. همچنين در​ نمايش "اشك و آتش" که در جشنواره مقاومت خرمشهر به عنوان بهترين بازيگر زن در آن انتخاب شد هنرنمایی کرده است.

"من امشب خواستگار دارم" نام آخرين نمايشي است كه به كارگرداني حسين محمدي بدرالسادت برنجاني در آن نقش‌آفرینی کرده است. او هم‌اكنون مشغول تمرين در نمايش "فقط سه روز هملت" به كارگرداني مجتبي رستمي‌فر است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار