تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۸۱۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جذاب‌ترین شهرهای جهان برای گردشگران
سه شهر آسیایی، بالاترین رتبه‌ها را در فهرست محبو‌ب‌ترین شهرهای جهان نزد گردشگران در سال 2013 کسب کردند.

کمپانی تحقیقاتی «یورومانیتور اینترنشنال» پژوهشی را با عنوان «رتبه‌بندی 100 شهر برتر گردشگری» انجام داده که در آن محبوب‌ترین شهرها را در سال 2013 میلادی بر حسب تعدد گردشگران معرفی کرده است.

در این تحقیق 57 نقطه جهان مورد بررسی قرار گرفت و شهر هنگ‌کنگ با حدود 26 میلیون مسافر رتبه نخست را از آن خود کرد. نکته جالب‌توجه این است که مقام‌های دوم و سوم هم به دو شهر آسیایی سنگاپور و بانگوک تعلق گرفت. سنگاپور 22 میلیون و 455 هزار گردشگر داشته و پایتخت تایلند 17 میلیون و 467 هزار نفر را در سال 2013 به خود جذب کرد.

برخلاف آنچه انتظار می‌رود قاره اروپا تنها سه سهم از 20 شهر پربازید جهان دارد و اولین آن‌ها، لندن با 16 میلیون 784 هزار در رتبه چهارم قرار دارد. پاریس که یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری جهان به حساب می‌آید، با حدود یک میلیون اختلاف از پایتخت انگلیس، در جایگاه پنجم نشسته است. رتبه‌های ششم تا دهم به ترتیب با ماکائو، نیویورک، شنژن چین، کوالالامپور پایتخت مالزی و آنتالیا تعلق گرفته که باز هم برتری آسیا را به دیگر قاره‌ها به رخ می‌کشد.

استانبول پس از دیگر شهر ترکیه‌ای، آنتالیا، رتبه یازدهم را به دست آورده و بعد از آن دُبی و سئول قرار دارند. رم سومین و آخرین سهم اروپایی‌ها در فهرست 20 شهر پربازدید جهان است و رتبه چهاردهم را دارد.

به گزارش دیلی میل، پوکت تایلند قبل از گوانگجو مقام پانزدهم را دارد و مکه قبله مسلمانان جهان در رتبه هفدهم نشسته است. پاتایا یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی کشور تایلند، تایپه و میامی شهر ساحلی آمریکا هم رتبه‌های هجدهم تا بیستم را به خود اختصاص داده‌اند.

نتایج موفقی که صنعت گردشگری چین به ثبت رسانده، وقتی زیر سوال می‌رود که بدانیم در سال 2012 هشت شهر این کشور در این فهرست 100 عنوانی قرار داشتند، اما در رتبه‌بندی جدید، شش شهر آن دچار تنزل درجه شده‌اند. کارشناسان مهم‌ترین علت این رویداد را آلودگی هوا در این مناطق می‌دانند. پکن، شهر دیوار بزرگ چین و قصرهای امپراطوری بیشترین تنزل درجه را تجربه کرده است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
0
1
ایران؟؟؟؟؟؟
:
:
:
آخرین اخبار