تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۸۱۴۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگیری 13 کارچاق کن در استان خوزستان
رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان خوزستان گفت: در پنج ماه اخیر 13 نفر از افرادی که با استفاده از عدم آگاهی مردم از مسایل قضایی، اقدام به کارچاق کنی، کلاهبرداری و ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق کرده بودند، دستگیر شدند.

علی غیاثوند اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان رده بالای قوه قضاییه، دو دغدغه ی کارآمد و سلامت بودن دستگاه قضایی را مطرح کردند که اگر رعایت شوند، قطعاً موجب بالندگی دستگاه خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر و تحولات صورت گرفته در حفاظت اطلاعات طی ماه های اخیر، گفت: یکی از نقاط آسیب پذیر محاکم قضایی، بحث کارچاق کن هاست.

غیاثوند افزود: این افراد با فریب مردم و دادن وعده های واهی، اقدام به خالی کردن جیب آنان می کنند و متاسفانه از این طریق وجهه دستگاه قضایی را نیز مخدوش می کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا با انجام اقدامات اطلاعاتی دقیق، 13 نفر از کارچاق کن هایی که در اهواز و برخی شهرستان ها فعالیت داشند، دستگیر و با آنان برخورد قانونی مناسب صورت گرفته است.

غیاثوند تصریح کرد: در همین راستا 20 نفر دیگر نیز شناسایی شده اند که به زودی برای دستگیری آنان نیز اقدام می شود.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان خوزستان گفت: یکی از دستگیرشدگان فردی بود که با مسافرت به کشور عراق و طرح نقشه برای انتشار خبر کشته شدن خود در یک انفجار با همکاری یکی از اهالی عراق، به خیال خود گمان می کرد که از دام دستگاه قضایی گریخته است.

غیاثوند افزود: برای این فرد مراسم عزاداری برگزار شد اما حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان خوزستان به موضوع مشکوک بود تا اینکه با بررسی موضوع و اقدامات اطلاعاتی، وی شناسایی و دستگیر شد.

وی بیان داشت: از محل اختفای این متهم مقدار زیادی کارت شناسایی و دادنامه های جعلی کشف و ضبط شد.

غیاثوند گفت: متهم از طریق کار چاق کنی و اقدامات غیرقانونی مبالغ فراوانی را تحصیل نموده است که در همین خصوص شکاتی نیز به حفاظت مراجعه نموده اند.

وی افزود: تعدادی از افراد وابسته به این فرد نیز که با جعل سند، اقدام به آزادسازی اسناد ثبتی از محاکم می کردند، بازداشت و اسناد مجدداً توقیف شد.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان خوزستان بیان داشت: یکی از اقداماتی که در این مدت صورت گرفته است، قرمز کردن وضعیت برای کارچاق کن و کارکنانی است که با آنان همکاری می کنند.

غیاثوند گفت: حفاظت دادگستری استان عوامل زیادی برای شناسایی متخلفان دارد و اجازه نمی دهد تا برخی افراد با اقدامات ناشاسیت خود موجب تضعیف حقوق مردم و بد جلوه دادن چهره پاک دستگاه قضایی و قضات زحمت کش شوند.

وی از کارکنان دادگستری خوزستان خواست تا با تهذیب نفس و مراقبت از رفتار خود، مانع از افتادن در دام افراد سودجو شوند.

غیاثوند با بیان این که قطعاً با کارکنان قضایی و اداری متخلف برخورد می شود، تصریح کرد: هدف ما بیشتر پیشگیری از بروز چنین اشتباهاتی است و در همین راستا به صورت مداوم تذکرات لازم صورت می گیرد.

 وی از رئیس کل جدید دادگستری خوزستان برای حمایت از فعالیت های حفاظت اطلاعات این دادگستری در راستای سالم سازی دستگاه و حساس کردن مدیران مجموعه، قدردانی کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار