تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۸۱۴۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فوتبالیست‌های داعشی / عکس
پنج بازیکن در شرق لندن زندگی می‌کردند که با رغبت نشان دادن به اندیشه‌های رادیکالی به تشکیلات داعش پیوستند.

پنج فوتبالیست اروپایی عضو یکی از باشگاه‌های انگلیس، اخیرا به گروه داعش پیوستند که یکی از آن‌ها در گذشته دوست کریستین رونالدو فوتبالیست مشهور بوده است.

روزنامه دیلی میل انگلیس فاش کرد: پنج ورزشکار فوتبالیست اروپایی در اقدامی بی‌سابقه و جالب توجه، به تشکیلات داعش پیوستند و بدین ترتیب در کنار شماری از هنرمندان و جوانان اروپایی قرار گرفتند که همچنان برای جنگ در عراق و سوریه به داعشی‌ها ملحق می‌شوند.

به نوشته این روزنامه، این بازیکنان پرتغالی الاصل هستند اما در یکی از باشگاههای انگلیسی مشغول به بازی بودند. آن‌ها در گذشته برای تحصیل و کار به این کشور رفته بودند.

این پنج بازیکن در شرق لندن زندگی می‌کردند که در آنجا تعداد زیادی از مسلمانان اعزامی از آسیایی به ویژه افراد پاکستانی‌الاصل و هندی زندگی می‌کنند که با رغبت نشان دادن به اندیشه‌های رادیکالی به تشکیلات داعش پیوستند.

احتمال دارد یکی از این پنج بازیکن در حملات هوایی ائتلاف که مواضع داعش را در اواخر سال میلادی گذشته هدف قرار داده، کشته شده باشد.

«نرو سارایوا»، «سلسو رودریگرز»، «داکوستا رودریگرز»، «ساندرو» و «فابیو بوکاس» فوتبالیست‌هایی هستند که همگی آن‌ها در والتانستو در شمال شرق لندن زندگی می‌کردند.

فابیو بوکاس کم‌سن و سال‌ترین این افراد بوده و ۲۲ سال سن دارد. وی در گذشته همکلاسی رونالدو در آکادمی اسپورتینگ پرتغال بوده است.

«نرو سارایوا» یکی از افراد این گروه در صفحه شخصی خود در توئیتر مطلبی منتشر و ادعا کرده است که اطلاعات زیادی درباره سرنوشت «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی کشته شده به دست داعش، ۳۹ روز قبل از بازداشتش در اختیار دارد.

نرو سارایوا در یکی از سکانس‌های ویدیوی اخیر تشکیلات داعش ظاهر شد؛ ویدویی که «جان جهادگر» در آن تهدید کرده بود که اگر مبلغ دویست میلیون دلار برای آزادی دو گروگان ژاپنی پرداخت نشود آن‌ها تا ۷۲ ساعت دیگر ذبح خواهند شد.





مرجع / ابنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
0
0
خاک بر سرشون.........
:
:
:
آخرین اخبار