تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۸۱۴۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز در یک قدمی پایتخت کتاب ایران
تفاهم نامه رسمی فی مابین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و باشگاه فرهنگی، ورزشی فولاد خوزستان به منظور حمایت از طرح اهواز پایتخت کتاب ایران به امضا رسید
به گزارش خوزنیوز؛ تفاهم نامه رسمی فی مابین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و باشگاه فرهنگی،ورزشی فولاد خوزستان به منظور حمایت از طرح اهواز پایتخت کتاب ایران در 6 بند به امضا طرفین رسید.

این تفاهم نامه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مدیر عامل و مدیران بخش های مختلف فولاد خوزستان و رییس دبیرخانه پایتخت کتاب اهواز در محل باشگاه فولاد انجام گرفت.

در ابتدا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کردند: در خوزستان هفتصد هزار نفر بی سواد مطلق وجود دارد و این نرخ یعنی آسیب جدی در تمامی حوزه هایی که دچار آسیب اجتماعی هستیم. صد و پنجاه هزار نفر معتاد در استان وجود دارد و این رقم منشا بسیاری از بزهکاریها در سطح جامعه خوزستان است.

قنواتی افزودند: ما و خانواده هایمان در این جامعه زندگی می کنیم و بسیاری از این آسیب های اجتماعی گریبان ما را خواهد گرفت.پس منطق و البته ضرورت انسان فرهنگی حکم میکند نسبت به اتفاقات پیرامون خود هوشیار باشیم و هوشمندانه به مقابله با ماخطرات فوق از کانال های فرهنگی اقدام کنیم.

رییس طرح پایتخت کتاب عنوان کردند: مشارکت فرهنگی باشگاه فولاد بدلیل پتانسیل بالای باشگاه می تواند دست غیبی باشد که عبور از این مسیر پر سنگلاخ را برای جامعه خوزستان تسهیل کند. بی شک میتوان از ظرفیت های متنوع باشگاه فولاد در راستای ارتقای شاخصه های فرهنگی بالاخص تقویت فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد و این تفاهم نامه انشالا مبدا خیر عمومی برای استان می شود.

در ادامه رضا فریدونی رییس دبیرخانه پایتخت کتاب اهواز به تشریح جزییات تفاهم نامه پرداخت و به بیان شیوه ی تعامل پیرامون تفاهم نامه پرداخت.

فریدونی عنوان کرد: وضعیت اهواز در مسابقات پایتخت کتاب ایران با توجه به طرح های ارسالی و رقبا بسیار خوب است و قطعا مفاد این تفاهم نامه فاصله امتیازی با دیگر رقبای خود را بیشتر خواهد کرد.شهر اهواز با توجه به حضورچند تیم فوتبال لیگ برتری از پتانسیل بسیار بالایی جهت اجرای برنامه های فرهنگی با محور تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی برخوردار است.

مدیر عامل کانون کاشت افزود: کانون آموزش شهروندی برای توسعه(کاشت) بر اساس مفاد تفاهم نامه آمادگی خود را برای برگزاری مراسم نقد و بررسی کتاب، پخش و نقد فیلم و شعر خوانی برای رده های سنی مختلف باشگاه فولاد اعلام میکند.قطعا برگزاری نشست های فرهنگی میزان نشاط روحی بازیکنان را تقویت کرده و در بازدهی باشگاه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

سیف الله دهکردی مدیر عامل باشگاه فرهنگی، ورزشی فولاد خوزستان در پایان عنوان کردند: باشگاه فولاد حاضر است بر اساس متن تفاهم نامه توان باشگاه متبوع خود را در جهت تقویت فرهنگ عمومی استان به کار گیرد.قطعا حضور بازیکنان فولاد در مراسمات کتابخوانی سبب ارتقای جایگاه فرهنگی باشگاه وشهر اهواز خواهد شد و ما این تفاهم نامه را به فال نیک می گیریم.

مدیر عامل باشگاه فولاد افزودند: باشگاه تمایل دارد حتی برای برگزاری جشن های فرهنگی جهت تزریق نشاط به فضای عمومی شهر اهواز فضای استادیوم فولاد را در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دهد، چرا که اعتقاد داریم شرط پویایی یک جامعه سالم تزریق نشاط فرهنگی به لایه های آن است.قطعا برگزاری چنین مراسماتی در کاهش نرخ بزهکاریها و هدایت جامعه در مسیر عقلانی موثر است و کارکرد بسیار خوبی دارد.

در پایان مدیر موفق باشگاه فولاد اضافه کردند: میتوان از طریق هماهنگی با هیات فوتبال استان خوزستان در روزهایی که باشگاه بازی ملی دارد و میزبان بازیها می باشد، در پارکینگ غرفه های فرهنگی ایجاد نمود. با توجه به اینکه فولاد هواداران بسیار زیادی در اهواز دارد و در بازیهایی که فولاد میزبان است، تعاد زیادی از این هواداران جهت تماشای بازی به استادیوم می آیند و عموما این هوادارن از اقشار مختلف جامعه می باشند، ایجاد غرفه های فرهنگی تاثیر بسزایی در متمایل کردن هوادران به کتاب خواهد داشت.

متن تفاهم نامه به شرح زیر می باشد:

به نام خدا

با توجه به فراخوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص انتخاب پایتخت کتاب ایران و کاندیداتوری شهر اواز جهت شرکت در این رقابت فرهنگی، تفاهم نامه ای جهت حمایت از طرح اهواز پایتخت کتاب ایران فی مابین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و باشگاه فرهنگی،ورزشی فولاد خوزستان در راستای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی منعقد می گردد.

1-مشایعت بازیکنان فوتبال باشگاه فولاد جهت برگزاری مراسم کتابخوانی در مدارس،کانون های پیشگیری ازآسیب های اجتماعی و توانخواهان به همراه کانون آموزش شهروندی برای توسعه(کاشت)

2-استفاده از شعار "من کتاب می خوانم" و "باشگاه فرهنگی،ورزشی فولاد دوستدار کتاب" در منسوجات و البسه باشگاه فولاد در بازیهای ملی و آسیایی

3-استفاده از نمادها و شعار های تبلیغاتی در زمان بازی که مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد.

4-اختصاص منابع مالی جهت خرید کتاب جهت توزیع در مدارس و اقشار کم درآمد جامعه
5-اداره کل ارشاد می پذیرد برای رده های سنی مختلف باشگاه فولاد من جمله نونهالان، نوجوانان و جوانان برنامه های فرهنگی با محور ترویج فرهنگ مطالعه برگزار کند.

6-تعامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بخش مدیریت فرهنگی باشگاه فولاد جهت اجرای برنامه های فرهنگی باشگاه فولاد در سطح شهر اهواز

بدیهی است مفاد توافق نامه توسط طرفین پس از امضا لازم الاجرا می باشد.
:
:
:
آخرین اخبار