تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۸۱۵۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قلاوند:
خوزستان آماده آموزش دادن نیروی کار کشورهای اسلامی است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: این اداره کل با شرایطی که ایجاد کرده، می تواند نیروهای کار کشورهای اسلامی را آموزش دهد.

رحمان قلاوند اظهار كرد: استان خوزستان با داشتن قابليت هاي فراواني در زمينه تربيت نيروي انساني ماهر مي تواند در ارائه و انتقال اين قابليت ها به كشورهاي اسلامي عربي مانند عراق، کویت، عربستان، عمان، امارات، قطر و الجزایر، نقش موثري داشته و به عنوان يك منبع و مرجع به حساب بيايد.

وي افزود: در همين راستا اقداماتي براي عرضه اين قابليت ها در منطقه انجام شده است كه به عنوان نمونه مي توان به صدور خدمات آموزشی، ارتقای همکاری مهارتی و حضور در عرصه های بازار کار کشورهای اسلامی اشاره كرد كه به عنوان رويكردهاي جديد آموزش هاي فني و حرفه اي محسوب مي شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان تصريح كرد: تبادل اينگونه خدمات بين ايران و ديگر كشورهاي منطقه مي تواند نقش موثري در برقراري و تقويت روابط دو يا چند جانبه ايران با ديگر كشورها داشته باشد و همكاري در زمينه تربيت و توانمندسازي نيروي انساني ماهر مي تواند منافع دو كشور را نيز فراهم كند.

قلاوند با اشاره به ديدار با هیئت عراقی استان بصره عنوان کرد: در حال حاضر پنج هزار استاندارد آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان آمادگی دارد نیروی مورد نیاز مشاغل استان بصره را آموزش داده و نسبت به تربیت مربی و ارتقای مهارت مدرسان عراقی همکاری داشته باشد.

وي ادامه داد: هیئت عراقی به سرپرستی عبدالرزاق المرشدی بر توسعه همکاری دو جانبه تاکید و خواستار صدور مجوز اجرای آموزشهای فنی و حرفه ای دو استان بصره شد زیرا قابليت هاي ايران و استان خوزستان را كمك شاياني در توانمندسازی نیروی کار و تربیت نیروی انسانی ماهر در کشور عراق مي داند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: هيئت عراقي خواستار سفر هیئتی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان به عراق به منظور بررسی امکانات و ظرفیت های موجود استان بصره شدند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار